Full version: Gula, svarta tomater
Nicolina
Är det nån som vet om man ska tjuva svarta respektive gula tomater ? Och vad händer om man tjuvar de som inte ska tjyvas ? eller inte tjyvar de som ska det ? wacko.gif wacko.gif wink.gif Tacksam för svar wub.gif
Nicolina
Åsa, mälardalen zon 2
Det går inte att gå efter färgen när man ska se om det är sorter som tjuvas eller ej det finns många gula eller svarta tomater. Har du namnen på tomaterna?

Om man inte tjuvar sorter som ska tjuvas brukar det bli lite mindre frukter och inte så smakrika frukter, tjuvar man sorter som inte ska tjuvas blir skörden mycket mindre.
Nicolina
Tack Åsa!
Nej jag har inte namnet på dom , köpte de på trädgårdshandeln där jag bor och det stod bara vilken färg tyvärr glömde jag fråga där ( kan ju kanske ringa och fråga,tänkte inte på det). Har dessutom satt tre andra tomat sorter och tappat bort märkningen av dom i röran , suck . Blir väl lite väl ivrig och sår allt och åt alla. rolleyes.gif rolleyes.gif
Är det nån skillnad i smak ? speciellt på de svarta ? Nicolina
jåj
Hej "nicolina".

"Svarta" tomater smakar bra men en skiva på ostsmörgåsen gör att den ser oätlig ut!

Fick några sjäv förra åre, det var nog roligare än vakert.

Årets favorit är "SOUNGULD F1" små supersöta tomater som alldrig kan bli tillräckligt av.

JÅJ
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon