gammelnalle
Hej igen alla underbara "hjälpare".... (vad skulle jag göra utan era råd??)

Jag skulle vilja göra "Tackkort" till mina underbara arbetskompisar som överraskade mig igår med en avskedspresent....

finns det dataprogram för detta??

(Mina skrivkonster är näst intill oläsbara)

Hade TÄNKT mig en bild samt en kort tacktext.... (lika för alla) samt en personlig hälsning till var och en...

Programmet MÅSTE vara enkelt och gärna billigt wub.gif ( läs gratis... ) biggrin.gif

råd och tips emotages vänligt men bestämt!!!

"DATAHACKERN"

biggrin.gif biggrin.gif
ninnisky
Du som har så många fina bilder - kopiera på fotopapper, skriv en rad på datorn och printa.
Detta är säkert alldeles för enkelt för dig (som är så duktig) :wub:billigt är det och väldigt uppskattat. Jag kör den varianten antingen över Fotoshop eller Finepix (där programmet följde med kameran).

Ha en skön söndag - här i Götet är det än så länge soligt och varmt, molnen syns dock norr över. Ska ta en tur till Platangen nu och försöka hitta något att ersätta vissna penseer med! biggrin.gif
mrsgreen
Har du Works eller Word installerat??
I dessa två finns det trevliga guider till hur du enkelt gör tackkort eller annat.

Har du Word går du in Start- Program - Skapa nytt officedokument och får då upp en rutan med flikar där du väljer vad du vill göra. Där finns också guider som hjälper dig att infoga bilder och skriva text.

Works har ett likande system.

Var du inte någon av dessa, installera Open office som är gratis och hämtas på www.openoffice.org, denna finns även på svenska.

Lycka till
elleave
Tänk dig en a4 tom sida i tex word så här:
(indelad i 4 rutor)

annars finns tex adobe illustrator att hämta (30 dagars demo) på
adobe
netaave
Elle har gjort många kort på datorn, både inbjudningar, födelsedags och tackkort.
Hon hjälper dig säkert.
Jill-Ulrika
CITAT (gammelnalle @ 03-07-2005, 11:11)
Hej igen alla underbara "hjälpare".... (vad skulle jag göra utan era råd??)

Jag skulle vilja göra "Tackkort" till mina underbara arbetskompisar som överraskade mig igår med en avskedspresent....

finns det dataprogram för detta??

(Mina skrivkonster är näst intill oläsbara)

Hade TÄNKT mig en bild samt en kort tacktext.... (lika för alla) samt en personlig hälsning till var och en...

Programmet MÅSTE vara enkelt och gärna billigt   wub.gif   ( läs gratis... )  :D

råd och tips emotages vänligt men bestämt!!!

"DATAHACKERN"

biggrin.gif  :D

Såklart du kan göra tack-kort och födelsedagskort och affischer och ja, allt sånt i datorn!
Illustrator är som redan nämnts ett utomordentligt bra program för trycksaker eftersom du kan dra upp logotyper och texter hur mycket som helst utan att de för den delen blir "pixliga" och oskarpa. Andra mycket bra program är ju QuarkXpress (=tyvärr svindyrt) och InDesign (=även det himla dyrt) Men det kanske finns någon gratis "prova-på" demoversion även av dessa program?

Har du lyckats installera Photoshop igen så kan du ju använda det programmet för att göra dina tack-kort.
solkatten
Jag gjorde ett enkelt tackkort i Word, bara två spalter med ett foto på mig och tacktexten i ena spalten och i den andra spalten lite mer text.
Sen vek jag det en gång och stoppade det i ett kuvert med en CD med bilder från festen och recept på mat som serverades.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon