Full version: Novermberljus
Emser
Hej alla,

jag har ett exemplar av lila Novemberljus...Har fått den at gro och den skjuter sidoskott som bara attan...men nu har bladen böjat att sloka på den - VARFÖR? blink.gif wacko.gif wink.gif huh.gif

Är det någon som kan dessa växtyper? Har den stående bakom en persienn i ett söderförnster...
Zazu
hmmmm..... söderfönster....
du har inte glömt att vattna den?? wub.gif tongue.gif
annars så vet jag inte, mina plectranthusar har aldrig gjort så(har en sex,sju olika)
GoSatta
eller för mycket vatten, kaktusar har ju en tendens att bara säcka ihopp då.
Emser
Zazu>> haha...jag vattnar den samtidigt som jag vattnar alla mina andra blommor!

Gosatta>> Nej, jorden är inte blöt, bara fuktig. Sedan är det inte en kaktus... tongue.gif
GoSatta
aah ibland e man för snabb, läste novemberKAKTUS wink.gif eller rättare sagt jag antog wacko.gif
Emser

Detta är ett exemplar av vit Novemberljus, min ska det vara lila blommor på! Sedan ser bladen lite annorlunda ut i fräg och form men annars är det samma sort!
Sulawesii
Jag har haft den och den tvärdog helt plötsligt..... vet ej varför.
Emser
Hej igen,
glada nyheter....

Jag tog och flyttade den till ett annat fönster och såg till min förvåning hur den tog sig och slog nya skott...

Så problemet var nog att den stod för varmt! wub.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon