Full version: kattbajs i landet
Nimbus
Läste just en gammal tråd om hurvida man ska kompostera kattsand eller inte och använda i rabbatter. Många påpekade toxoplasmos och att man inte ska kompostera kattsanden för att slippa denna bakterie(?).

Men om man har katt (och låter den vara i trädgården) så kommer den ju ändå gå och bajsa i landet. Mina katter är inte särskillt väluppfostrade och kommer lätt att bajsa i mina odlingar. wub.gif
*Felix matte*
Vad jag läst mig till så ska man inte ha kattsand i komposten.. katter bajsar väl inte normalt i rabatterna hemma.. iaf så har jag inte varit med om det.
yenny
Med tanke på toxoplasmos så är det kanske inte så bra att ha kattsand i komposten...
Mina katter kissar inte alls ute... dom går snällt in till sin kattsand... fast jag kan tänka mej att om dom var utekatter så skulle dom säkert använda barnens sandlådor däremot...
wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon