Full version: Nyckelpiga
*Felix matte*
Yes!!!... för bara en halvtimma sedan såg jag denna lilla på altanen... för blotta ögat inte mer än en mörk prick men när kameran fångat objektet så ser jag en vacker Piga... för visst är det en sån unsure.gif

wolkenkrabber
WoW udda! jag har bara sett gula och röda aldrig svarta! ohmy.gif Nyckelpigus Polaris kanske?
*Felix matte*
CITAT (wolkenkrabber @ 04-07-2005, 06:15)
WoW udda! jag har  bara sett gula och röda aldrig svarta! ohmy.gif  Nyckelpigus Polaris kanske?

Inte förrän jag sett bilder på "annorlunda" pigor här på Odla så visste jag att det fanns andra än de röda med svarta prickar
därför blev jag sååå förvånad och glad när jag i datorn såg vad jag fångat på bild biggrin.gif
amaira
CITAT (Felix matte @ 04-07-2005, 06:43)
därför blev jag sååå förvånad och glad när jag i datorn såg vad jag fångat på bild biggrin.gif

Visst är det roligt!
Så gör jag ofta, ser något småkryp, fotar det och rusar in till datorn för att se hur det ser ut biggrin.gif rolleyes.gif .

Jag är inte helt säker på att det du fotat verkligen är en nyckelpiga, men jag ska kolla upp det lite senare wub.gif (om ingen hinner före, du till exempel tongue.gif )
amaira
Sorry, jag vet inte alls vad det är huh.gif .
*Felix matte*
Fortfarande ingen som vet vad detta kan vara för "kryp"?
Aries
En "Glischrochilus hortensis" kanske?
Nån slags glansbagge.

Hittade en sån i en gammal bok från skolan. smile.gif
Gossen Ruda
Håller med föregående talare. Har även sett namnet Libridor hortensis i nån bok.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon