|
Ikväll träffade vi på dessa fotgängare.
Ophelia
03-07-2005, 21:35
Hmmmm...och inte använde de övergångsstället? Ja se dessa gångtrafikanter Rolig bild.
Fialotta
03-07-2005, 21:40
Vart var dom på väg....på fest eller  ögonblicksbild
CITAT (Ophelia @ 03-07-2005, 22:35) Hmmmm...och inte använde de övergångsstället? Ja se dessa gångtrafikanter :D :D
Rolig bild. :) Näää...de är hopplösa! Ganska ofta ligger det en eller flera på vägen...då är det bara att kliva ur och försöka schasa bort dem. Att tuta på dem funkar inte. Det finns i alla fall varningsskyltar uppsatta, från bägge håll.
Underbart, gås är min favoritfågel!  Var bor du Scrollan som har så trevliga grannar? Mvh Fenja
CITAT (Scrollan @ 03-07-2005, 22:33) Ikväll träffade vi på dessa fotgängare. Vad är det för nåt? Japanska turister? Skojar!!!!! har ju kört bussen förbi Drottningholms slott och drar medetsamma parallellerna  . Kanadagässen på bilden ser sig så härligt omkring, som om de var turister
*Felix matte*
04-07-2005, 05:40
CITAT (Scrollan @ 03-07-2005, 22:40) Näää...de är hopplösa! Ganska ofta ligger det en eller flera på vägen...då är det bara att kliva ur och försöka schasa bort dem. Att tuta på dem funkar inte. Det finns i alla fall varningsskyltar uppsatta, från bägge håll. :) Fin bild då är de som renarna vi kan möta ... det hjälper inte att tuta för då ställer de sig framför bilen och vägrar flytta förrän man går ut och sjasar bort dem.
CITAT (Fenja @ 03-07-2005, 23:03) Underbart, gås är min favoritfågel!  Var bor du Scrollan som har så trevliga grannar? Mvh Fenja Jag bor i Nacka, c:a 5 min bilväg utanför Sthlm.
Gossen Ruda
04-07-2005, 15:59
Finns bara en sak att göra, gasa på och blunda. Kolla efteråt om du fått någon gåsastek. Snälla jägare, kanadagåsen togs hit för att jagas, gör det då. Den sabla fågeln ställer till problem överallt.
CITAT (Gossen Ruda @ 04-07-2005, 16:59) Finns bara en sak att göra, gasa på och blunda. Kolla efteråt om du fått någon gåsastek. Snälla jägare, kanadagåsen togs hit för att jagas, gör det då. Den sabla fågeln ställer till problem överallt. Måste tyvärr hålla med. De här gässen skitade ner något så otroligt att det blev ett problem. Polisen fick tillstånd i våras att begränsa dem, så nu är de inte alls lika många.
kristerh
04-07-2005, 18:32
På djurgården i stockholm härjar de tydligen fritt, skiter överallt, detsamma gäller en hel del badplatser. krister
Blomstertanten
04-07-2005, 18:53
CITAT (Fenja @ 03-07-2005, 23:03) Underbart, gås är min favoritfågel!  Var bor du Scrollan som har så trevliga grannar? Mvh Fenja Du kan åka till Örebro Stadspark (förra årets vackraste park) och hämta så många du vill ! Alla Örebroare ( i alla fall de flesta) skulle vara dej evigt tacksam ! När du ändå är där så kom hit till Glanshammar och hälsa på ! Men vad du än gör , ta INTE med några kanadagäss hit !
CITAT (kristerh @ 04-07-2005, 19:32) På djurgården i stockholm härjar de tydligen fritt, skiter överallt, detsamma gäller en hel del badplatser. krister Nej, det är nog framförallt vitkindad gås på Djurgården. I stockholmsområdet har nog snarast kanadagåsen minskat något, medan den vitkindade gåsen ökar. De vitkindade gässen kommer från skansen. Förmodligen skulle alla arter av gäss kunna etablera sig i stadsnära miljöer.
160kvm stort hus
05-07-2005, 08:44
Tyvärr är gås så jädrans svårjagat... Dom är grymt uppmärksamma och "rädda" av sig. Utom då i parker där man inte får skjuta. Kan inte alla tanter och barn komma och mata gåsen i "vildmarken" oxå så den blir lite tam? Mvh G
Ophelia
05-07-2005, 20:54
CITAT (16kvm stor balkong @ 05-07-2005, 09:44) Tyvärr är gås så jädrans svårjagat... Dom är grymt uppmärksamma och "rädda" av sig. Utom då i parker där man inte får skjuta. Kan inte alla tanter och barn komma och mata gåsen i "vildmarken" oxå så den blir lite tam? Mvh G Mäska lite fågel med andra ord!
Gossen Ruda
05-07-2005, 20:59
Gäss i allmänhet är kanske svårjagade men inte kanadagäss väl??? Jag tycker dom är påträngande ibland.
160kvm stort hus
06-07-2005, 07:52
Gossen Ruda. Försök att smyga dig på ett par kanadagäss som inte är "parkmatade". Det är nästan omöjligt...
Mvh G
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|