Full version: Ingefära
Eva St
Varför händer inget med min ingefära den kom upp för ett bra tag sedan.Satte den då ganska svalt med extraljus men fick rådet att flytta den in i rumsvärmen. Det har jag gjort för ett bra tag sedan men inget händer. De ser fina ut men växer absolut 0.
Eva St
e_sedell
De växer nog ganska långsamt. Kan det inte vara så att de "laddar" för att sedan börja växa som as. Växer på rotsystemet alltså, så gör ju många växter.
Emser
Hmmm...kan nog stämma!?! Jag satte två bilber i Februari av Ingefära och de skjöt en grön pelare rakt upp (ca.4 cm) och sedan inget mera förrän nu när solen börjar värma. Nu har den ena skjutit iväg på hörjden och slagit ut sitt första blad... Nu väntar jag bara på att blomman (som för övrigt liknar Hundkex...) ska titta fram, men det dröjer nog ett par månader till den dagen kommer... men det är bara att fortsätta vattna och hoppas!! wub.gif
Eva St
Din beskrivning Emser är en kopia av hur min bettet sig. Fast min har inte slagit ut något blad ännu. Det är bara att ta fram tålamodet då förstår jag och vänta. Tack för svaren
Eva St
Emser
Det var så lite så... har fått koll på hur man minskar ner storleken på bilderna så nu ska jag plåta en massa...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon