trädgårdssmurfar
På dagarna så invaderas vi av flugor och bromsar i mängder-det går knappt att vara ute på tomten. Har man fönsterna öppna för att vädra så kan man räkna med att det blir alldeles tjockt av flygfän inne. Häromdagen slog jag ihjäl 54 bromsar på en kvart.
Och på kvällarna blir det mygg i massor.
Mot myggen finns det ju hjälpmedel, men hur får vi väck alla dess hemska bromsar och flugor? Man kan ju inte springa med runt med flugsmällaren hela dagarna.

DET KLIAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Betty
Myggnät i fönstrena och myggdörrar så man slipper otygena innomhus - mer kan man nog inte göra... Kan bara trösta dig med att vi nu går mot höst o vinter igen - snart är det myggfritt!:P
Länk
trädgårdssmurfar
Myggorna finns det som sagt hjälpmedel emot, men flugorna och bromsarna-USCH!
Sulawesii
När jag tvättade bilden härom dagen bet en broms mig på hakan. Supersnyggt........ blink.gif
De är jobbiga, de där rackarna!
trädgårdssmurfar
Nu har vi inhandlat storförpackningar av sådana där klibbiga flugspiraler-det har redan gett effekt. biggrin.gif
zaaritha
Bromsar o blinningar är otäcka !!
yla
dom e inge kul alls o när de gäller blinningar o bromsar o sånt så e de förenat me dödsstraff att bara sätta sej på mej
så det så,då e jag ingen djurvän längre rolleyes.gif tongue.gif
jendah
CITAT (zaaritha @ 09-07-2005, 00:48)
Bromsar o blinningar är otäcka !!

Har blivit biten ordentligt 5-6 gånger bara under denna veckan sad.gif

Jag som nästan aldrig brukar bli biten av några odjur ... Vilket är tur, eftersom jag får sådana enorma bulor när det händer... sad.gif sad.gif

SLÅ IHJÄL är mitt motto just nu mad.gif
zaaritha
Märkligt att de är så ihärdiga nu!Fast; det är väl att åskan finns i bakgrunden, s a s.
yla
här har vi en skräckslagen blinning
som förmodligen vet om dödsstraffet
stackars liten jag höll honom i snabeln eller kansdke de va ena antennen nåja
jag hade inte hjärta att döda den sen ,,fast den kanske dog av ren skräck

snygga ögon va
Berith
Åh Birgitta vilken underbara bild! wub.gif wub.gif wub.gif

Och vilken snopen uppsyn han har! laugh.gif
*Felix matte*
Herrejesses vilken fantastisk bild ohmy.gif wub.gif skönt att du släppte den. smile.gif
Gossen Ruda
Får jag som representant för den evigt missförstådda halvan av djurvärlden, hanarna, påpeka att det är med blinningar som med myggor mm att det är bara HONORNA som suger blod. Så det så! mad.gif rolleyes.gif
yla
CITAT (Gossen Ruda @ 10-07-2005, 20:25)
Får jag som representant för den evigt missförstådda halvan av djurvärlden, hanarna, påpeka att det är med blinningar som med myggor mm att det är bara HONORNA som suger blod. Så det så! mad.gif rolleyes.gif

aha så de här va en hanne då ,,hehe isåfall va de ju bra att jag släppte honom hihi,jag har inte hjärta att ta livet av ,mina modeller,,ujuj gissa om han spjärnade emot,, hoppas jag inte höll för hårt i snabeln bara tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon