helenko
Hej!
Vi har använt Gardenas gödningstabletter (runda med hål i mitten) som man lägger i en slags behållare som man kopplar till slangen. Då blir det gödningsvattnat på en gång! Fungerar jättebra för oss men nu säger Gardena att de inte säljs längre i Sverige??!

Är det någon som vet någonstans på internet som man kan beställa de? Även någon sajt utomlands går bra. Bor norr om Sundsvall så det finns inte så många som kan tänkas ha något gammalt lager på sådana här omkring.

Eller finns det något annat fiffigt man kan koppla till slangen när man vattnar så att blommorna får gödning?
KURT
Jag undrar bara vilken nytta den där gödningen egenligen gör? Hur många liter vatten räcker en tablett till? Jag tycker att man skulle behöva fylla på med nya tabletter varannan minut, om det skall ge något tillskott av näring. Jag har inte sett nåon anordning där man ger näringstillskott samtidigt som man vattnar. Men det borde ju att gå att göra någon variant där det genomströmmande vattnet suger upp näringslösning från en behållare, men det kan bli lite klumpigt att hantera.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon