Tin
Jag har just fått en massa brunnen häst gödsel och undrar om det är OK att börja gräva ner den nu i början av april (zon 3) eller ska man vänta tills det blir varmare i jorden? Undrar också om den bör grävas ner djupt eller myllas ner i det övre skiktet? Hur vet man hur mycket det ska vara????
// Tin
Smulan
Och jag som trodde att du fått hästgödsel i huvudet laugh.gif

En del gräver ner andra bara myllar ner. Men det brukar vara billigt så det kan man "gödsla" med. huh.gif
Gunvor Nilsson
Tin, det beror på vilka växter du skall ha den till! Är det rosor så ge dem ett par skyfflar gödsel och mylla ner eller lägg på ytan. Skall du ha den till kommande plantering av perenner så lägg några skyfflar pr kvm och mylla ner när du skall plantera.
Grattis till gödseln - det är guld värt! tongue.gif
Ingrid på Västkusten
Jag kör med tumregeln - tio cm tjockt lager kompost på jordytan - krafsas ner. Utaom vid nyanläggning då tar jag med och GRÄVER ner det.

Grattis till det 'svarta guldet' :-)

Hälsar ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon