Tin
Har nyligen stt isop inne och undrar hur mycket de brukar vxa frsta ret ?
Gr de att plantera ut i rabatten redan i sommar eller br de vervintra i en drivbnk till ret drp??
Kommer blommorna nsta sommar?
Har en stor fin planta som jag kpt fr tv rsedan Tl den att delas och hur hrt? // Tin
mynta
Mina utomhus sjlvsdda plantor blommar fr det mesta redan frsta ret, s nog br dina frkultiverade kunna sttas ut i r... smile.gif Isopen r en tuffing, s lnge varje delad planta har rotrdar, s br de defenivt klara sig biggrin.gif Lycka till!
Tin
Kan jag dela den i vr eller r det bttre i hst??? // Tin
e_sedell
jag gillar sticklingarna bttre. Det gr smidigare tycker jag.

Urskta att jag la mej i...
Annki
Som Mynta sa r isop en tuffing! Du kan dela den vr eller hst. Jag har gjort bda delarna med gott resultat. Och nr jag frstt, har jag inte startat inomhus utan stt direkt p vren utomhus. Det har gtt bra i zon 2-3, dr jag befinner mig. Och Erik - du behver aldrig be om urskt fr att du "lgger dig i"! Alla tips r vlkomna. Och man r tacksam fr all hjlp. Det r ju drfr det hr forumet r s himla trevligt!! rolleyes.gif
e_sedell
Ja, men det kndes lite dumt. Hon hade ju ftt ett bra svar redan....
mynta
Nr, Erik, inte ska du be om urskt inte! Som sagts innan, all hjlp r man jue tacksam fr! Tv (eller fler) bra svar r jue bttre n ett. Desutom r det intressant att se hur olika mnniskor har olika frslag & lsningar p olika problem! Sjlv s r jag hoppls med sticklingar (lat, orkar inte passa p dem) s det r inte MIN lsning... smile.gif
Tillbaka till isopfrgan, jag delar p dem under hela sesngen, ven under hgsomaren & de verlever snllt fr mig! smile.gif smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon