Full version: Semestern är över
Ophelia
Jaha...så var semestern över. Inte trodde jag att 3 veckor skulle gå så snabbt. Känner att dessa veckor inte var tillräckligt för att återhämta sig. har inte förrän strax innan helgen som varit, kunnat koppla av och vakna vid 9. På torsdag är det dax att återgå till lejongropen. Har dock haft mycket trevliga kollegor som erbjudit mig att kunna får extra dagar och kunna återgå på måndag. Gillar mina kollegor skarpt!! biggrin.gif

Tycker jag ändå hunnit med lite. Varit på kurs på Alnarp och firat midsommar. Därefter bara jobbat på att koppla av att göra ingenting. Tänk att det ska vara så svårt!

Sedan hade jag tagit paus härifrån (förutom ett inlägg till Netaave som lite stöttning i hennes svåra stund). Nu verkar det lugnat sig här och då känns det okey att fortsätta skriva. Det har varit mer eller mindre givande att läsa alla inläggen som skrivits. Jag hoppas dock att det blir lugn här nu och att det inte blir några fler smutskastningar.

Farväl semester, vi ses i höst! smile.gif
Hej arbete! Vi syns på torsdag!
oscaria
Det gör mig ont om dig som redan avverkat semestern men du trivs ju med ditt arbete och kan få mer ledighet så det är ju positivt. Min semester börjar på måndag fyra häärliga veckor. smile.gif
MrNorth
ja vecka 29 och fyra veckor framåt är jag på semester... lade den lite sent pga härliga kvällar i juli-augusti... + att vattnet i havet har hunnit bli varmt.

Tre veckor låter ganska lite, man brukar säga att man behöver minst fyra för att återhämta sig... jaja man ska väl vara glad att man har nån semester överhuvud taget.

/Henrik
kristerh
Stackars dig, jag har 2,5 veckor kvar, hemskt att behöva jobba när det är sånt toppenväder ute.
krister
Rossi
Den som spar han har, ha, ha! På måndag börjar min semester (tre veckor) och det ska bli så skönt! För mig brukar det vara så att jag får s.k. "måndagsånget" den halva sista veckan på semestern. Det är nämligen så att ingen gör mitt jobb (mer än det nödvändigaste) när jag är borta så skrivbordet svämmar över av tre veckors jobb som ligger och väntar på mig när jag kommer tillbaka ....

Du verkar i alla fall ha haft en skön semester så du får leva på det ett tag nu. smile.gif
Ophelia
Att semestern är över är ingen fara. Jag valde att ta tidig semester då juli för min del är en av de lugnare månaderna på året. Det som känns lite motigt är att den var för kort efter ungefär 8 månader av inre helvete och över ett år av överbelastning på arbetet. Förvisso hade jag 13 dagar över nyår men befann mig i något slags tillstånd där dessa dagar inte upplevdes som semester. Ser fram emot hösten och då SKA jag inplanera en vecka.
Kattgräs
Och jag som har en och en halv vecka kvar tills det blir semester. huh.gif Hoppas vädret håller i sig, för nu är det jobbigt att klämma in sig i varma pendeltåg.
Tjosan
Jag har 5 1/2 vecka kvar smile.gif
Hade kvar tid från förra året att ta ut. så jag tog allt i en sväng nu... Men det har varit tufft att jobba nonstop i ett år tills nu när semestern började...

Denna gång ska jag nog ta ut en vecka i vinter med... För så less som jag var innan semestern vill jag inte vara nästa sommar med.
kristerh
CITAT (Kattgräs @ 06-07-2005, 19:17)
för nu är det jobbigt att klämma in sig i varma pendeltåg.

Jag var ute i går och tog ett par öl med en kompis, skulle hem med pendeln
varmt som en bakugn fast klockan var efter 10, när vi ska passera älvsjö
så talar konduktören om i högtalarna att; vi har blivit kopplade in på fel spår och måste åka till stuvsta och vända sad.gif föraren måste dessutom byta vagn eftersom vi ska åt andra hållet helt plötsligt och samma sak när vi kommer tillb till älvsjö, något sur blir man wacko.gif
så är det att åka pendeltåg.
krister
lavendel2
Så skönt att ha semestern kvar...7 arbetsdagar till tongue.gif !
Utnyttjar varje ledig dag till att sola och bada så jag ska vara lite fräsch och i form redan när semestern börjar! rolleyes.gif
Mycket att se till att det funkar på jobbet innan dess...det har känts som om jag inte skulle stå ut en dag till..men nu har en tjej som jag upplever som en"stöttepelare" kommit tillbaka från semestern...så jag börjar varva ner...och föra över ansvar..kanske kan jag lämna alla tankar på jobbet rätt snart efter det att min semester inträtt! tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Lavendel
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon