Full version: Gammalt men sant!
Kakaduan
När man sitter på yttertrappan så här års och ser ut över tomten - ser grönskan, blommorna, känner dofterna och hör fågelsången så inser man varför man dragit på sig räntor och amorteringar tills man blir 200 år. Det känns värt det!!!

Kineserna visste:

Vill du bli lycklig en dag,så drick en flaska vin;
vill du bli lycklig en månad, så skaffa dig en kvinna;
vill du bli lycklig ett hela livet, så skaffa dig en trädgård.

Kakaduan
Caprice
Håller med, det är fantastiskt..

Trots att det är mycket som ska göras i trädgården, huset håller på att renoveras...

Men som sagt, det är värt det..!

Caprice
Gossen Ruda
CITAT (Kakaduan @ 06-07-2005, 15:46)
När man sitter på yttertrappan så här års och ser ut över tomten - ser grönskan, blommorna, känner dofterna och hör fågelsången så inser man varför man dragit på sig räntor och amorteringar tills man blir 200 år. Det känns värt det!!!

Kineserna visste:

Vill du bli lycklig en dag,så drick en flaska vin;
vill du bli lycklig en månad, så skaffa dig en kvinna;
vill du bli lycklig ett hela livet, så skaffa dig en trädgård.

Kakaduan

Får man komma med en omtolkning?

Vill du bli olycklig en dag, så drick en flaska vin dagen innan.
vill du bli lycklig en månad, så skaffa dig en kvinna, sen blir du olycklig resten av livet.
vill du bli lycklig hela livet, skippa vinet och kvinnorna men sjung en sång.

laugh.gif
gammelnalle
men Åke då!!!!!

JAG vill för allt i världen inte vara utan vin, kvinnor och sång och lite trädgård....

sleep.gif sleep.gif sleep.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif

b
Kakaduan
Men om man tar en flaska vin om dagen då? Är man inte glad hela tiden då?

Och vad gäller sång, så skulle jag nog bli ihjälslagen av omgivningen om jag satte igång att sjunga, så för min del är det ingen bra variant!

biggrin.gif
Kakaduan
pisanggoreng
Kineserna visste/vet också att den som har planterat ett träd har inte levt förgäves... rolleyes.gif
Gossen Ruda
Dom säger också: Har du fått kirskål i din trädgård? Sälj huset!

Fast det var innan Roundup kom till världen som vår nya frälsare. tongue.gif
kristerh
CITAT (Gossen Ruda @ 07-07-2005, 14:23)

jag håller med, men att du vågar ta upp detta biggrin.gif du vet ju hur känsligt roundup är på odla... laugh.gif laugh.gif
krister
Gossen Ruda
CITAT (kristerh @ 07-07-2005, 14:55)

jag håller med, men att du vågar ta upp detta biggrin.gif du vet ju hur känsligt roundup är på odla... laugh.gif laugh.gif
krister

Jag har just lärt mig vad det jag sysslar med heter på "fint" språk, kognitiv beteendeterapi (KBT). Samma som när man botar ormfobier och liknande. Snart är det ingen som orkar reagera. laugh.gif
Fenja
CITAT (Gossen Ruda @ 07-07-2005, 15:08)
CITAT (kristerh @ 07-07-2005, 14:55)

krister

Jag har just lärt mig vad det jag sysslar med heter på "fint" språk, kognitiv beteendeterapi (KBT). Samma som när man botar ormfobier och liknande. Snart är det ingen som orkar reagera. laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif tongue.gif
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon