råse-marie

nu då unsure.gif
Fenja
Bilden är inte tillgänglig....
Mvh
Fenja
råse-marie
nu är bilden där ...vrför blir det så först så va bilden där sen skulle jag
lägga till något och då försvann den sad.gif

Mna är ju en riktig nolla.... wacko.gif
Dzad
Tror inte servern vill att man lägger in bilder sådär.
Men man kan ju skriva in adressen: http://pics.davesgarden.com/pics/planthugg...020276000_8.jpg
istället så ser man den.

EDIT: Äsch länken funkar inte heller
råse-marie
Oj får man inte lägga ut den unsure.gif

jag kunder ju ha tagit en blid av min egen för jag har köpt en men vet itne vad det är rolleyes.gif
Fenja
Precis Dzad, jag testade just det samma! Men det går att kopiera in länken i adressfältet och se den i alla fall.
Är det en krukväxt eller en perenn Råse-marie? Jag tycker att det ser ut som en ampelväxt....
Mvh
Fenja
Åsa, mälardalen zon 2
På davesgarden kan man inte direktlänka från någon bild till detta forumet det vet jag av tidigare erfarenhet, troligtvis är det inlagt någon spärr. Det brukar dock gå att länka till sidan som bilden ligger utlagd på. Jag antar att det var denna sidan du hittade bilden på.
http://davesgarden.com/pf/go/2670/index.html (klicka på de små bilderna till höger så blir de större)
råse-marie
CITAT (Fenja @ 06-07-2005, 19:18)
Precis Dzad, jag testade just det samma! Men det går att kopiera in länken i adressfältet och se den i alla fall.
Är det en krukväxt eller en perenn Råse-marie? Jag tycker att det ser ut som en ampelväxt....
Mvh
Fenja

krukväxt ...den doftar starkt om bladen
Åsa, mälardalen zon 2
Det är en krukväxt + utplanteringsväxt det är en släkting till den gamla hederliga krukväxten karlbergare. Kallas ofta lemurljus på svenska, i länken i mitt tidigare inlägg i denna diskussion hittas det vetenskapliga namnet. Mycket lättförökad med sticklingar.
råse-marie
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,06-07-2005, 19:34)
Det är en krukväxt + utplanteringsväxt det är en släkting till den gamla hederliga krukväxten karlbergare. Kallas ofta lemurljus på svenska, i länken i mitt tidigare inlägg i denna diskussion hittas det vetenskapliga namnet. Mycket lättförökad med sticklingar.

Jaha ... ja jag tänkte faktiskt på att den var lik Karlbergare ( jag har sån oxå som är från min mormor )

Lemurljus ..... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon