Full version: Vad för fjäril?
Theriss
Massor med vackra små blåa fjärilar flög omkring ute på ängen. Vad är det för någon sort?

Gossen Ruda
Om du tycker den är vacker har vi inte samma smak. tongue.gif En gång var det en vackert blå blåvinge men nu är den nött och avflugen som det heter. Omöjligt att säga vilken art i det här tillståndet. Den har dock säkert fullgjort sitt uppdrag att föra arten vidare. Eller han för det verkar vara en hane.
Theriss
Ja tyvärr var den fjärilen den enda som ville sitta stilla tillräckligt länge för mig att få ett skarpt foto på... rolleyes.gif

Har en och annan till som det kanske syns bättre på..
*Felix matte*
Jag tycker att det ser ut att vara en Ängsblåvinge. smile.gif
Gossen Ruda
CITAT (Felix matte @ 06-07-2005, 22:00)

Kan det vara men även en Allmän blåvinge. Svårt att avgöra utan en undersidesbild.
*Felix matte*
CITAT (Gossen Ruda @ 06-07-2005, 22:10)
CITAT (Felix matte @ 06-07-2005, 22:00)

Kan det vara men även en Allmän blåvinge. Svårt att avgöra utan en undersidesbild.

OK jag chansade tongue.gif biggrin.gif
Tesa
eller en Tosteblåvinge.. rolleyes.gif
Theriss
Den var lite prickig på undersidan av vingarna... om det hjälper... smile.gif
Gossen Ruda
Dom är alla prickiga, fast på olika sätt. biggrin.gif
yla
CITAT (Theriss @ 06-07-2005, 21:00)
Massor med vackra små blåa fjärilar flög omkring ute på ängen. Vad är det för någon sort?

faktiskt tycker jag att den är vackert fotat ljuset e fint tycker jag
även om den e sliten
hihi rolleyes.gif
amaira
blåvingarna är fantastiskt vackra fjärilar, och tillhör mina favvisar, tillsammans med guldvingarna ... och ... och ... alla andra fjärilar sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon