Full version: Clematis eller....?
gigi
Jag har en klängväxt som jag bestämt trodde var en clematis.(småblommig)
Den växer i söderläge inne i ett hörn. Ganska så mager jord i zon 5. Västra sidan av sjön Siljan. Den växer otroligt snabbt och den är full av knoppar eller det kanske är blommor för jag ser inte att "knopparna" slår ut. De är vita till färgen och jag ser på föregående års stjälkar att det blir som små torkade bollar. Vad kan det vara för sort tro?
Lena N
Kan det vara Sommersnow?
Big Gardener
Det låter som någon typ av Clematis vitalba, skogsclematis. Kanske 'Sommer Snow' eller den rena arten. Den sägs klara zon I-IV, men om du håller till i närheten av siljan skulle jag vilja sänka zontalet du angav ett steg.
Cilla
Visst är det denna som blev så poppis efter artikelskriverier? Den är alltid slut i handeln. Fin!
gigi
Tack så mycket för svaren. Jag ska vänta några dagar och se om knopparna slår ut, då ska jag jämföra med bilden på Sommersnow. Den ser ju jättefin ut. Hoppas det är den. Jag återkommer.
smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon