Jill-Ulrika
Jag trodde man var säker ifrån mygg och knott i stan på balkongen men icke. De senaste två dagarna har jag blivit stucken av nåt. Det känns precis som knott men vad sjutton kommer dom ifrån och finns det nåt knep för att bli av med knotten.
*Felix matte*
Det finns nog inga knep till att få bort dem men för att slippa stick så kan du på apoteket köpa MYGGA... finns både rollon och stift.
Reserv
Du måtte ha snälla knott du Jill-Ulrika, här tar dom sig en tugga, helt oinbjudna till middan. Var du glad om dom "bara" sticks, rolleyes.gif fast egentligen så är jag inte så säker på att det är knott du har. Du har inget fuktigt där ute på balkongen? Det finns små jä**a flugaktiga saker som sticks som attan, men det är inte knott. mad.gif
Jill-Ulrika
CITAT (Reserv @ 07-07-2005, 16:06)
Du måtte ha snälla knott du Jill-Ulrika, här tar dom sig en tugga, helt oinbjudna till middan. Var du glad om dom "bara" sticks, rolleyes.gif  fast egentligen så är jag inte så säker på att det är knott du har. Du har inget fuktigt där ute på balkongen? Det finns små jä**a flugaktiga saker som sticks som attan, men det är inte knott. mad.gif

Olyckligtvis, för mina växter, är det väl torrt på min balkong. Av samma anledning springer jag där med vattenkannan ganska ofta så det är inte helt omöjligt att det kan vara den där flugaktiga saken som sticks.

Tyvärr har jag, om än kortvarigt, haft bladlöss på visit. De motade jag bort med såpvatten och ivrigt vattnande, inbillar jag mig. Hur ska det nu gå om jag drar ner på vattnandet unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon