AvalonC
Jättekul med sommar och brun solbränna i all ära...

Men jag behöver VATTEN!!!!

Våran brunn har sinat, och de som borrar brunnar kan inte komma förrän om som tidigas 2 månader, om vi har tur....

Su hur ska jag nu vattna mina blommor?????

Vattnet i regntunnorna är slut nu....

Så är det någon som kan någon bra REGN-dans???? *ler och suckar*
*Felix matte*
Stackars sad.gif men jag vågar inte göra någon regndans... huvvaligen om gudarna skulle missförstå och vattna här istället sad.gif tongue.gif
Anma
hmmm... jobbigt att inte ha vatten men regn vill jag inte ha... låt solen skina!
Hoppas att ni har dricksvatten åtminstone. wacko.gif
Sylvia
Har någon granne kommunal vatten? I så fall, köp en tillräcklig lång slang och be dom att förbarma sig för dina stackars växter nu när de annars riskerar att gå hädan!!
Hannele
CITAT (AvalonC @ 07-07-2005, 05:05)
Våran brunn har sinat

När jag var barn, kom en tankbil och fyllde brunnen med vatten.
Finns sånt nu?
Rossi
Hos oss var det perfekt igår. Sol och varmt hela dagen och sedan halvtio igårkväll kom åska och regn och vattnade trädgården. Nu idag är det sol och varmt igen! smile.gif
Hannele
CITAT (Rossi @ 07-07-2005, 11:38)
Sol och varmt hela dagen och sedan halvtio igårkväll kom åska och regn och vattnade trädgården.

Är marken helt torr, rinnar vattnet bara bort.
Därför ska man springa med vattenkannan och vattna innan regn.
mrsgreen
Testa att slå ihjäl lite spindlar... kanske det blir regn i 7 dagar då??
Inte speciellt djurvänligt men stämmer den gamla skrönan så....

biggrin.gif
Rossi
CITAT (Hannele @ 07-07-2005, 11:47)
CITAT (Rossi @ 07-07-2005, 11:38)
Sol och varmt hela dagen och sedan halvtio igårkväll kom åska och regn och vattnade trädgården.

Är marken helt torr, rinnar vattnet bara bort.
Därför ska man springa med vattenkannan och vattna innan regn.

Hos oss blev det i alla fall så pass uppluckrat så att jag kan plantera in lite brudslöja som har stått alltför länge i växthuset. Vi har haft lite fuktiga morgnar så vår jord var inte helt torr från början.
kristerh
CITAT (Hannele @ 07-07-2005, 11:28)
När jag var barn, kom en tankbil och fyllde brunnen med vatten.
Finns sånt nu?

Jo det kan du göra nu oxså. det är bara att ringa nåt åkeri som sysslar med sånt, det måste ju vara absolut rena tankbilar så alla åkerier kanske inte sysslar med sånt, det lokala vattenverket kanske vet.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon