|
Full version: Godmorgon :-)
råse-marie
07-07-2005, 05:55
Vilket kanon väder  man bara njuter . Det värsta är att hemmet förfaller lite  för vem vill vara inne och städa  ja inte jag iallafall IGår fick rabatterna vatten och tar en till vända nu på morgonen . Dom har ju faktiskt inte fått vatten på en vecka ....eller är det mer ...... Nåväl hoppas att ni njuter och får vara ute
*Felix matte*
07-07-2005, 06:34
Gomorron Strålande väder här sedan en vecka (drygt)... vattna rabatterna får vi också göra men det är nog den enda "ansträngning" man orkar med i den tryckande värmen...städa hinns med när det blir svalare
Lars-Olof Arvids
07-07-2005, 07:33
Godmorgon! Vi tycks ha samma väder i hela vårt avlånga land. Nu på morgonen är det bara 25 grader i skuggan, men i eftermiddag blir det säkert över 30 som det har varit varje dag i denna veckan. Jag kommer inte att göra några större ansträngningar utöver att cykla den dryga milen till och från jobbet varje dag, för det är illa nog att sitta vid en dator på ett bastukontor nu. Men vattna rabatterna måste man ju göra förstås! Olle
Städa, vad är det?  Idag blir det vanliga vagnrundan med dottern men sen orkar vi nog mest sitta och läsa böcker eller ligga och filosofera. Krukblommorna måste nog vattnas en sväng också, de torkar ju snabbast. Resten får klara sig själv.
Lars-Olof Arvids
07-07-2005, 13:58
Nu är det väderomslag på gång i Stenungsund! Törs man tro att det är den urladdning vi har väntat på i flera dagar? Temperaturen har i alla fall sjunkit från 31 till 28 grader på några minuter och himlen är rejält mörk i väster. Och var där inte en blixt också?
Olle
AnnaÖrebro
07-07-2005, 14:10
Gossen Ruda
07-07-2005, 14:13
För ett tag sen brakade helvetet löst över Götet. Svartare och svartare blev himlen och det mullrade ordentligt. Så kom det några droppar och sen kom syndafloden. Götapetter vad det regnade!!!!Och blåste!!!! Det kom "bara" 10 mm men det kom på 5 minuter. Sen ytterligare 5 mm i lagom takt. Fast nog tror jag att en del blåste förbi regnmätaren.
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 07-07-2005, 14:58) Nu är det väderomslag på gång i Stenungsund! Törs man tro att det är den urladdning vi har väntat på i flera dagar? Temperaturen har i alla fall sjunkit från 31 till 28 grader på några minuter och himlen är rejält mörk i väster. Och var där inte en blixt också?
Olle Ovädret har nått Ulricehamn/Borås nu, mullrar fint och regnet VRÄKER ner - halleluja!! Jag var ute och vattnade i natt så jorden kan ta åt sig varenda droppe som faller. Mvh Fenja
Lars-Olof Arvids
07-07-2005, 14:18
Ulricehamn och Götet - Götapetter, ovädret tänker väl inte dra förbi och lura oss stenungsundsbor en gång till??? Himlen är mörk och det blåser upp rejält, men inget regn eller åskmuller att tala om!
Olle
kristerh
07-07-2005, 14:26
Ni kan följa åskan via bif länk åskakrister
Lars-Olof Arvids
07-07-2005, 14:45
Det behövs inte - nu är åskan och störtregnet här! Halleluja! Olle
En fördel med att ha en trädgård - det finns inget riktigt dåligt väder. Om det är soligt är man glad för att man kan sitta i trädgården och njuta, om det regnar är man glad för att man slipper vattna Men lite regn skulle inte skada här i Stockholmstrakten heller... krukväxterna inomhus börjar bli rejält eftersatta, då jag bara springer runt i trädgården i det fina vädret tills jag kraschar vid TV:n. Tur att jag mest har kaktusar och saintpaulior, de överlever det mesta
Här har vi haft över 32 grader idag och blomstren ser lessnare och lessnare ut  Dom får sig en slurk fram emot kvällningen då dom inte bränner sig, men regn? Näe, det vill jag inte ha, jag tar hellre fram vattenslangen och vattnar allt. Efter den skitstart vi haft av sommaren så är det bara att njuta i fulla drag nu.
Fialotta
07-07-2005, 16:21
Samma här...vill inte ha regn nu...hos mig är det rena medelhavet... svenska rivierarn...njuter och vattnar så¨gärna...vi har egen brunn som tur är med gott om vatten
här i norrlands inland har vi nu haft 7 dagar efter varandra lika varma och sköna, typ + 27 i skuggan mitt på dan, härligt... jag tror detta är den varmaste sommaren sedan -94
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 07-07-2005, 15:45) Det behövs inte - nu är åskan och störtregnet här! Halleluja!  :wub: :lol: Olle Behövde du verkligen alltihopa? Du kunde väl ha sänt en skvätt till oss i N:a Bohuslän oxå. Jag vill ha till trädgården först och främst men gärna till svamparna oxå
*Felix matte*
07-07-2005, 18:58
+28 -29 hela dagen...lite åskmuller och en regnskur vid 18.30
Här i Sundsvall har vi haft 30 grader i skuggan idag inget regn i sikte, vattnar gärna, har legat vid havet hela dagen, där svalkar det, vilken semester, vi har en vecka efter denna kvar hoppas vädret håller i sig. Lena zon 4
*Felix matte*
08-07-2005, 05:31
Godmorgon alla forumister! återigen en strålande dag... redan +19 i skuggan Ha en jättefin dag allihopa
råse-marie
08-07-2005, 05:48
Ja här är det oxå SOL Det är så underbart men jag kan tänka mig att det är varmt för dom som måste vara inomhus och inte ha r möjlighet att ta sig ut Vi ska iallfall åka och bada igår blev det inte mycket gjort hemma och inte lär det väl bli det idag heller
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|