Reserv
Jag har nåt i rabatten som jag förmodligen själv har satt dit (varför ska gudarna veta blink.gif ) Bladen är sträva, lite rundade och vid varje bladfäste växer en krans av lila orkidéliknande blommor. Är det nån som har ett hum om vad det kan vara? Ska den ryckas upp med rötterna eller vårdas ömt? Växten är ca 50 cm.
Ewa L
Nu skulle den däringa digitalkameran komma väl till pass! tongue.gif

Jättesvårt att säga vad det är utan bild, men med bild brukar lösningen komma på 2 röda.
Reserv
CITAT (Ewa L @ 08-07-2005, 09:21)
Nu skulle den däringa digitalkameran komma väl till pass! tongue.gif

Jättesvårt att säga vad det är utan bild, men med bild brukar lösningen komma på 2 röda.

Okey, du får 4 röda på dig istället. tongue.gif det kan väl inte finnas så många strävhåriga blomster, eller? unsure.gif Det är juh ingen terrier vi snackar om här tongue.gif Men finns det nån perenn blomma alls som skulle kunna stämma med beskrivningen? huh.gif
kerstin z5-6
Det finns hur många strävhåriga blomster som helst ... hihi smile.gif
Men hur stora är blommorna -tanken för mej till betonika -praktbetonika -sök o kolla om det är den ? Annars måste jag få veta mer .. laugh.gif
Reserv
CITAT (kerstin z5-6 @ 08-07-2005, 09:58)
Det finns hur många strävhåriga blomster som helst ... hihi smile.gif
Men hur stora är blommorna -tanken för mej till betonika -praktbetonika -sök o kolla om det är den ? Annars måste jag få veta mer .. laugh.gif

Tack så hjärtans mycket Kerstin, Praktbetonica var det. Tydligen inget ogräs (ännu) så det får vara kvar. rolleyes.gif
kerstin z5-6
Det är en snäll o trogen perenn , i alla fall hos mej laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon