Sidor: 1, 2
Kathy

* 2004-11-20
+ 2005-08-05

Du kom till oss med din kärlek och du stannade en stund.
Vi förstår att det är dags för dig, du modiga lille Elliot, att gå vidare utan oss för att uträtta underverk på en annan plats.
Vi hoppas att du kommer trivas under ditt äppelträd, sniffandes på en blomma samtidigt som du tittar ner på oss och spinner förnöjt.

Du har satt dina tassavtryck I våra hjärtan och du kommer alltid finnas hos oss.

Oändligt älskad, oändligt saknad.

Lotta & Jesper
Credo
CITAT (Scrollan @ 07-08-2005, 22:01)
Jag tror det var änglarna som grät tillsammans med oss.

Tror jag också.

wub.gif
Kathy
Vi var uppe hos svärmor i helgen...

...och vi tittade till lille Elliot...

...då kom allt tillbakas och ramlade över mig...

...saknaden...sorgen...det stora tomrummet han lämnade efter sig...

...jag är tillbaka på ruta ett.
netaave
CITAT (Scrollan @ 04-09-2005, 22:37)
Vi var uppe hos svärmor i helgen...

...och vi tittade till lille Elliot...

...då kom allt tillbakas och ramlade över mig...

...saknaden...sorgen...det stora tomrummet han lämnade efter sig...

...jag är tillbaka på ruta ett.

Men med tiden blir groparna du rasar ner i grundare och kommer mer sällan, allt har sin tid och vem har sagt att man inte ska sörja.
Du behövde nog åka dit nu, och du behöver åka dit flera gånger, men till slut ger den akuta sorgen vika för tacksamhet över att han fanns.
HippieSpellan
CITAT (Reserv @ 03-08-2005, 14:20)
CITAT (HippieSpellan @ 03-08-2005, 14:16)
jag vet att det låter helt otänkbart, men det kanske var meningen, så ni skulle kunna ta hand om en underbar tissetatt som bara väntar på att få komma hem till er, tex från ett katthem.

Inte bara otänkbart, okänsligt tycker jag är ett mer passande ord för inlägget just nu. Man skaffar sig knappast en katt från ett katthem direkt efter att ens älskade raskatt gått bort. huh.gif

spelar väl ingen roll om det är en raskatt eller ej, man älskar den väl lika mycket för det. Men man har ofta mycket kärlek kvar som man kan dela med sig av. och jag menade inte direkt efter. ibland är man förblindad av sorg och tänker att man aldrig någonsin kommer skaffa fler katter(eller andra djur). och med "meningen" så menade jag inte att de ska vara glad, utan mer se möjligheterna. Självklart ska man sörja sin katt, och iallafall jag blir fortfarande ledsen när jag tänker på de djur som försvunnit ur ens liv, även om det var länge sen.
Kathy
CITAT (HippieSpellan @ 04-09-2005, 23:36)
CITAT (Reserv @ 03-08-2005, 14:20)
CITAT (HippieSpellan @ 03-08-2005, 14:16)
jag vet att det låter helt otänkbart, men det kanske var meningen, så ni skulle kunna ta hand om en underbar tissetatt som bara väntar på att få komma hem till er, tex från ett katthem.

Inte bara otänkbart, okänsligt tycker jag är ett mer passande ord för inlägget just nu. Man skaffar sig knappast en katt från ett katthem direkt efter att ens älskade raskatt gått bort. huh.gif

spelar väl ingen roll om det är en raskatt eller ej, man älskar den väl lika mycket för det. Men man har ofta mycket kärlek kvar som man kan dela med sig av. och jag menade inte direkt efter. ibland är man förblindad av sorg och tänker att man aldrig någonsin kommer skaffa fler katter(eller andra djur). och med "meningen" så menade jag inte att de ska vara glad, utan mer se möjligheterna. Självklart ska man sörja sin katt, och iallafall jag blir fortfarande ledsen när jag tänker på de djur som försvunnit ur ens liv, även om det var länge sen.

Snälla Hippiespellan!!

Kan du ta din diskussion i någon annan tråd, är du snäll?

Huruvida jag behöver hjälp med att "se möjligheterna" efter att "vara förblindad av sorg" vet du mycket lite om eftersom du inte känner mig.

Jag uppskattade inte dina ord då, och inte nu heller.
mulle
Alla mina varmaste tankar och kramar!
Mulle
pejori
tröstekram och varma tankar fråm mej också.
lider med dej.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon