CITAT (HippieSpellan @ 04-09-2005, 23:36)
CITAT (Reserv @ 03-08-2005, 14:20)
CITAT (HippieSpellan @ 03-08-2005, 14:16)
jag vet att det låter helt otänkbart, men det kanske var meningen, så ni skulle kunna ta hand om en underbar tissetatt som bara väntar på att få komma hem till er, tex från ett katthem.
Inte bara otänkbart, okänsligt tycker jag är ett mer passande ord för inlägget just nu. Man skaffar sig knappast en katt från ett katthem direkt efter att ens älskade raskatt gått bort.

spelar väl ingen roll om det är en raskatt eller ej, man älskar den väl lika mycket för det. Men man har ofta mycket kärlek kvar som man kan dela med sig av. och jag menade inte direkt efter. ibland är man förblindad av sorg och tänker att man aldrig någonsin kommer skaffa fler katter(eller andra djur). och med "meningen" så menade jag inte att de ska vara glad, utan mer se möjligheterna. Självklart ska man sörja sin katt, och iallafall jag blir fortfarande ledsen när jag tänker på de djur som försvunnit ur ens liv, även om det var länge sen.
Snälla Hippiespellan!!
Kan du ta din diskussion i någon annan tråd, är du snäll?
Huruvida jag behöver hjälp med att "se möjligheterna" efter att "vara förblindad av sorg" vet du mycket lite om eftersom du inte känner mig.
Jag uppskattade inte dina ord då, och inte nu heller.