Full version: petunier
hella2
Hur mycket ska petunier dricka egentligen? nu har vi världens värmebölja på 27 grader ungifär,dom är i två balkonglådor på balkongen med rätt så mycket sol. Jag vattnar dom varje kväll brukar även ducha av dom.Jag skulle vilja att dom var finare än dom är, men är det nån som vet om det är törstiga blommor? blink.gif
Fenja
Petunior vill ha en MASSA vatten och gödsel nu när det är varmt. Ha flytande gödsel i vattnet varje gång du vattnar så ska du få se på växa!! biggrin.gif
Mvh
Fenja
Fialotta
Mina blir långa o rangliga då brukar jag klippa ner dom...efter blir dom buskigare och orkar blomma bättre smile.gif

*vinkar till fenja* passade på tongue.gif
Snöflinga
Petunior får inte torka ut, ej heller stå i vatten, utan försök hålla jämn fuktighet och klipp bort vissna blommor sleep.gif De tycker inte heller om regn, då blir blommorna fulprickiga. Så duchen är nog inte uppskattad :rolleyes Däremot en gödselvattning då och då ...

Lycka till !
hella2
ok..Tack för svaren!! rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon