|
Jag undrar om någon här har erfarenhet av Renault Clio? Jag tycker mig se väldigt många sådana på stan på senare tid. Modellen verkar omtyckt.
zaaritha
08-07-2005, 23:51
Köp en saab! Du tittade väl på "Monstergarage"??....
HippieSpellan
09-07-2005, 07:05
har ingen erfarenhet av clio, men jag hade tänkt köpa en opel corsa, har tittat några månader nu på småbilar, och det är corsan eller polon jag har kännt var prisvärda. om man ska köpa splirrans ny så skulle jag köpt polon...billigt fabriksnytt och då kan man ju göra precis som man själv vill för 127 000...
Ja vad skall man säga! Smaken är delad. Frågar jag bilmekanikerna på mitt jobb så har dom ingenting gott att säga om franska bilar. Men min dotter har haft en Clio i flera år och har inte haft några större problem med den. Den startar i alla väder och går som en klocka.
Fialotta
09-07-2005, 09:20
Har en Renault Megane cabb -98...visseligen körs den bara på sommaren men har aldrig haft några problem annat en byte av saker som man ska efter antal år...men jag är helnöjd med den...bra service får jag oxå och nu denna sommar får den gå extra mycke
Jag har en Renault Clio och är mycket nöjd. Har haft en 5-6 Renault Clio/dess föregångare under 20 år och håller fast vid dem. Har aldrig haft speciellt mycket problem - lite finns alltid oavsett bilmodell. Men sen har jag alltid köpt nya bilar också i och för sig och aldrig haft dem i mer än fem år.
Jag trivs alldeles utmärkt med min Clio och kan varmt rekommendera den!
Tack för alla kommentarer! Jag är ute efter en femdörrars halvkombi och Renault Clio är en av de modeller som jag funderar på. Läste för bara någon dag sedan att den nya clion fick bra betyg på krocksäkerhet vilket är något som är viktigt för mig vid valet av modell. Fick tips om en annan bil också från en bilmekaniker. Huyndai Getz tror jag den heter. Ska vara en ny modell om jag uppfattade det rätt. Någon som vet något om den? Visst är det svårt att köpa bil?!  Det är så mycket pengar det handlar om och man vill ju att det ska bli ett bra köp ju.
pisanggoreng
10-07-2005, 07:48
Hej,
Min mor har haft Renault Clio i olika varianter de senaste 15 åren. Hon är helnöjd och har inte haft några problem.
AndreasBlomquist
10-07-2005, 07:53
CITAT (Credo @ 09-07-2005, 23:59) Tack för alla kommentarer! Jag är ute efter en femdörrars halvkombi och Renault Clio är en av de modeller som jag funderar på. Läste för bara någon dag sedan att den nya clion fick bra betyg på krocksäkerhet vilket är något som är viktigt för mig vid valet av modell. Fick tips om en annan bil också från en bilmekaniker. Huyndai Getz tror jag den heter. Ska vara en ny modell om jag uppfattade det rätt. Någon som vet något om den? Visst är det svårt att köpa bil?!  Det är så mycket pengar det handlar om och man vill ju att det ska bli ett bra köp ju.  Det enda positiva jag kan komma på med en Hyundai är väl att man får gratis bensin i ett år om bilen köps som ny. Hälsningar en lycklig Renault-ägare (dock inte Clio)
MrNorth
10-07-2005, 22:33
Den nya clio-modellen som släpptes under våren ska ha fått väldigt positiva kommentarer av biltestarna,,, vet inte om den finns tillgänglig i hallarna än. Min far har megane, nya modellen, och jag gillar den, det enda negativt är att man inte kan köpa den som turbo, då renault har en 2.0 T i sitt sortiment.  Fattar inte hur man tänker där.... /Henrik
Björken
11-07-2005, 19:45
Hej! Köp en Hundai Atos en kanonbil, billig i inköp, billig i drift, billig försäkring, billig skatt. Inte världens vackraste bil men vad gör det när det är roligt att ha råd att åka dit man vill.
MrNorth
12-07-2005, 08:59
Hur fungerar såna småbilar egentligen i 120 på E4an? Nya Clio skall tydligen funka hyfsad även på landsvägskörning, pga bra ljudisolering och sexväxlad låda (största motorn), men alla övriga "småbilar" gör sig nog bäst i stan.
Det viktigaste är nog att ställa sig frågan "vad ska jag ha bilen till"... landsväg? stan, lite mittemellan? Motorväg, landsväg?
Jag körde en WW Polo -03a 20 mil till malmö, en ren plååååga! Har kört samma sträcka med en volvo 940 från 89 och det är en ren fröjd! Även att denna bilen kostade 15000 i inköp och hade gått 22000 mil.
Ett tips, provkör bilen överallt, på stan, på motorväg. Kolla hur den är att fickparkera med, att det går att lasta hyfsat stora saker. Testa även lite omkörningar på motorväg i 110-130 och kolla hur motorn uppför sig där. Ett fel många gör är att man bara tar en liten runda på 10 minuter och därefter bestämmer sig. Jag kräver alltid att få låna en bil några dagar innan jag bestämmer mig. Hititlls har det fungerat och jag har alltid varit nöjd med mitt köp!!!
/Henrik
Toyota Yaris lånade jag några dagar. Blev glatt överraskad över de goda vägegenskaperna. Detta var en modell med lite större motor så omkörningar var inget problem och att ligga i 130 var helt ok. Ljudnivån i kupen var lite för hög för min smak och den kändes väldigt liten. Det kan ju ha att göra med att jag annars kör BMW 740 i lyxutförande. Den är 10 år äldre än yarisen men slår nog alla småbilar med hästlängder i komfort. Särskilt ekonomist är det dock inte.
CITAT (MrNorth @ 12-07-2005, 09:59) Hur fungerar såna småbilar egentligen i 120 på E4an? Nya Clio skall tydligen funka hyfsad även på landsvägskörning, pga bra ljudisolering och sexväxlad låda (största motorn), men alla övriga "småbilar" gör sig nog bäst i stan. Jag kör både landsväg, motorväg och stadstrafik varje dag till och från jobbet med min Clio och det funkar alldeles utmärkt. Tycker inte att ljudvolymen är så farlig. Clion är lättmanövrerad, pigg och trevlig att köra i största allmänhet.
mrsgreen
12-07-2005, 11:52
Vi har en Renault Laguna, iof en diesel. Dieselsnål men går den sönder blir det dyrt, både reservdelar och verkstad behövs för nästan allting. Vet inte om det är så med alla Renaulter?? Men den är härlig att åka i, komforten är suverän.
fruberglund
13-07-2005, 05:59
Svärföräldrarna har en men har ingen större erfarenhet av den själv. De har nog varit nöjda och svågern är nog också nöjd (han kör den oftast). Vi har precis köpt en Megané...se egen tråd här: Bilköpartråd
Tack för alla råd och kommentarer! Jag blir bara mer och mer  och  för varje dag jag funderar på att köpa bil.  Det är så svårt ju! Det kommer säkert att ta lång tid innan jag bestämmer mig men det är inget som brådskar. Jag har en bil som rullar och fungerar men den är gammal, knappt inga 'finesser', sedan-modell och helt enkelt hur tråkig som helst. Fortsätt gärna tipsa om olika modeller. 5-dörrars halvkombi ska det vara.
Vi har haft en Toyota CarinaII 2,0 5-dörrars halvcombi i femton år. Rekommenderas varmt - problemfri, drar lite bensin, c-lås, elhissar m.m.=standard. Har bara gott att säga om den bilen. Bytte till en Volvo V70 för några veckor sen (makens hobby krävde fullhöjd lastutrymme...) himla skön och rymlig, saknar "toyan" bara litegrann...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|