ogräset
Hej på er!

Förra året påbörjades bygget av mitt nya växthus, endast fåtal detaljer kvarstår.

Jag har planterat vindruvor som det blivit ganska många klasar på. Mer av det goda i växthuset är:

- busktomater
- slanggurka
- morötter
- basilika
- dill

Har oxå annat som man inte tuggar i sig: Kanna, Lavendel (för doftens skull), olivträd (växer som tusan...), kaktusar mm.

Så fort jag får tillgång till mer utrymme i mitt album så blir det fler bilder, laddade upp 3st precis:

susan.e
Vilket snyggt växthus!!
pisanggoreng
Fin-fint! smile.gif
Susanna
Jättesnyggt! Vad har du köpt det? Eller har du byggt det själv?
Karin M i zon 5-6
Toppenfint! Härlig rymd och vackert ljus! Ska genast gå in i ditt album och titta!
Karin
ogräset
Hej

Min son Kristian har byggt det efter egna ideer. Fick tag på kanalplast billigt, jag tycker att det funkar jätte bra. Har inte behövt något för att skugga växterna, det har faktiskt räckt med luckorna på taket och dörrarna öppna. Jag njuter av varje stund jag är där inne, känner doften av lavendel och basilika underbart.

Soliga hälsningar Birgitta biggrin.gif
lantisen
Åh, så fint! Och jättefint inrett! Kollade in ditt album, tjusig damm också :-)
fruberglund
CITAT (ogräset @ 10-07-2005, 09:17)
Min son Kristian har byggt det efter egna ideer.

Får man låna sonen kanske biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
ogräset
Tyvärr flera projekt på gång.

MVH Birgitta stolt mamma.
violina
CITAT (ogräset @ 11-07-2005, 20:57)
Tyvärr flera projekt på gång.

MVH Birgitta stolt mamma.

Synd! Hade bytt min man mot honom på direkten. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Tänk att ha sådan hjälp. Du har all rätt att vara stolt.
Lena N
Wow! laugh.gif Var rädd om den sonen! wub.gif

Hur är de upphöjda odlingsbäddarna gjorda? Ser ut som obehandlat trä. Är där någon fuktspärr på baksidan? Svaren kommer kanske med de nya bilderna. sleep.gif
Muguet
FANTASTISKT VACKERT !
En eloge till din son !
Ska visa detta inlägg för mina söner som en hint !!!
rolleyes.gif
Katti med torpet
Vad är det för trä i själva stommen? Tryckimpregnerat eller något slags hårdträ? Hur behandlar du det?

Glömde jag säga att det är ett av de snyggaste växthus jag har sett? Härlig rymd och läckra former och proportioner. Sonen borde bli arkitekt om han inte redan är det! Inte för att det är något fel på snickare och kombinationen är nog oslagbar ;-)
Honungsros
Hej!
Vilket underbart vackert växthus! Helt otroligt! Vi har också pratat om att göra ett växthus i trä, men jag hade tänkt mig ett enkelt "vanligt", men nu får jag nog tänka till lite!
Hälsa sonen att det har han gjort bra!
/Ewa
ogräset
Hej,

Tack för Era vänliga och roliga kommentarer.

Lena N: Odlingsbäddarna är byggda med vanligt virke, en kraftig stomme som sedan är klädd med panel. Insidan är klädd med takpapp (får se om det funkar en längre tid). Ytterpanelen har jag oljat in.

Katti med torpet: Växthuset är byggt i tryckimpregnerat virke, kanalplasten sitter i urfrästa spår.

Mvh Birgitta biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon