Full version: Behöver er hjälp..
flower
Jag har 2 stora änglatrumpeter på min altan (största är över 2 meter hög) och behöver er kunskap och hjälp över hur jag ska skydda dem från att förstöras av regnet.. de är alldeles för tunga och bökiga att bära under tak flera ggr/sommar.. hur skyddar ni era änglar.. någon som har en fiffig men framför allt lätt och smidig ide.. ibland kommer ju regnet fort som sjutton och då ska man ju hinna med oxå.. tack på förhand / Anna wub.gif
Almdalen
Mina Änglar står alltrid ute och trivs utmärkt, regn har inte skadat dem. Det sägs att de inte tycker om blåst men här klarar de sig ändå, kanske är mina speciella????
/Ingegerd laugh.gif
flower
Så du får inte bladen förstörda om det spöregnar??
Det fick jag förra året.. sad.gif Så jag tänkte vara på den säkra sidan i år..
Betty
Förra året hade jag en jättestor ängel (2,4 m hög), det var inte tal om att släpa den upp och ner från altanen om det regnade. Den fick stå kvar där den stod - under bar himmel, men den tog ingen skada alls av regn. Bild.
Almdalen
Så här ser mina ut

ingen chans att flytta dem!!!
/Ingegerd
flower
ok.. då kör jag på eran linje och hoppas att mina "skötebarn" laugh.gif klarar sig oskadda.. tack för svaren wub.gif
Allis
Parasoll funkar mot regn ,men inte mot blåst då det finns risk att det blåser omkull och skadar trumpeten
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon