josohl
Vad samplanterar ni med aklejor? De är ju så himla fina i maj/juni, men nu är det bara ett trist "hål" där de står.
Sylvia
Geranium, alltså nävor, kanske?
estet
Nu blommar mina aklejor. Bredvid står riddarsporrar, geranium, daglilja och blommar innan & efter.
Cellestine
Jag har gula och lila aklejor i ena rabatten och där har jag även satt lila och gula toppkklockor och i en annan har jag också näva rosa/lila rolleyes.gif smile.gif
Kajsa
Rosor och aklejor är underbart, båda finns i en massa färger så det är bara att sätta ihop som man vill. Cover rosorna är fina eller andra rabattrosor.
Betty
I mina "tutti-frutti"-/gott&blandat-rabatter finns aklejor lite både här och där... tongue.gif
Bara en har hamnat lite fel, en jättemycket-fylld blekblå-nästan vit akleja framför en Geranium 'Splisch Splasch'.rolleyes.gif
Reserv
Samplantering och samplantering, här bestämmer dom visst själva en del. blink.gif Mitt i smultronlandet så dyker det upp massor av stora kraftiga Aklejor, det är inte jag som satt dom där, men dom verkar juh trivas. Smultronen är månadssmultron som växer i en sandbädd, så Aklejan verkar gilla sanden. unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon