Full version: Naturens under!
amaira
Skulle jag hålla till i "Ogräs och skadedjur" med den här tråden?
Nähä! biggrin.gif aldrig i livet wub.gif .

Jag är natur-intresserad, inte skadedjursintresserad sleep.gif . Dessutom älskar jag de vackra liljebaggarna, och nog måste man fascineras av hur deras larver bär sig åt för att skydda sig mot upptäckt, mot fiender, och säkerligen även mot väder och vind.

Joo ... jag dödar dem också ... men knappast i "raseri", absolut inte med avsky, än mindre med "hat", och så är jag inte så oerhört noga med att få bort alla.

Här syns hur en av dess larver gör för att gömma sig genom att täcka över sig med sin egen "avföring". Det är bara växt-gegga som kommer ur den, så det är inte äckligare än att rensa under gräsklipparen en regnvåt dag tongue.gif .

Blomstertanten
ohmy.gif ÅH fyyyyyyyy så äckligt ! blink.gif
Har inga problem med att plocka liljebaggar och små gröna och andra larver.
Men liljebaggslarver !!!!! wacko.gif
*ryser över hela kroppen*
*Felix matte*
Nä FYYYY så äckligt!!!! (ändå såg jag bara sekundsnabbt) där går gränsen för vad jag klarar av att se.
Aries
Blääää... hur kunde du hålla dem i handen???? ohmy.gif ohmy.gif
amaira
CITAT (Aries @ 12-07-2005, 09:17)
Blääää... hur kunde du hålla dem i handen???? ohmy.gif ohmy.gif

Varför inte? huh.gif

Förstår nu i efterhand att jag skulle skrivit en tydlig VARNING i rubriken. Ber om ursäkt.
Aries
CITAT (amaira @ 12-07-2005, 11:15)
CITAT (Aries @ 12-07-2005, 09:17)
Blääää... hur kunde du hålla dem i handen????  :o  :o

Varför inte? huh.gif

Förstår nu i efterhand att jag skulle skrivit en tydlig VARNING i rubriken. Ber om ursäkt.

Insektsbajs ju! *urk* wink.gif
amaira
CITAT (Aries @ 12-07-2005, 14:41)
Insektsbajs ju! *urk* wink.gif

Mosade grönsaker tongue.gif
Blomstertanten
CITAT (amaira @ 12-07-2005, 14:47)
Mosade grönsaker  :P

laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
Ska försöka tänka så ! tongue.gif

Amaira , visst såg dom äckliga ut på bilden men inte värre än att jag klarade att titta i alla fall ! smile.gif
Mycket äckligare i verkligheten, när man själv måste ta hand om dom ! wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon