olgak
Dahliorna är det något som har "ätit" på, stora hål, och bladen nästan borta ibland. Ser ut som sniglar varit framme, men jag har inte sett en enda. Har lagt ut såna där gröna ekologiska anti-snigel-saker (typ "strössel") i dag. Men kan det vara något annat än snigel? Vad? (Förra året stod de på samma plats och klarade sig bra.)
shiva
Jag har exakt samma situation med mina dahlior. Dom står planterade i trälådor på ben på en grusgång för att sniglar INTE skulle nå dom.
Massor av stora hål pch hela blad borta!

I gårkväll hittade jag vad som KAN vara boven; TVESKÄRTAR! Jag hittade tio st. gömda på lite olika ställen. Jar ska spruta med Bionim-k ikvall och se.
Magnus
Reserv
Jaha, då vet jag vad som käkar på mina Strålöga då, förbaskade Tvestjärtar, såna har vi gott om häruppe. Finns det nåt effektivt medel som har ihjäl otygen? mad.gif Jag tror att det är dom som börjat kalasa på Hostorna också nu, bara dom inte kommer av sig i blommningen, dom har aldrig haft så mycket blommor som i år. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon