Full version: Myggbett
HippieSpellan
Okej eftersom jag ganska effektivt dödar trådar så försöker jag börja en.

Hur är det med era myggbett?

jag själv har innom loppet av två dagar fått en på överläppen och en under fotsulan, plus på mer normala ställen.
andersen
Jag blir sellan myggbiten och om jag blir det så märker jag inte det.
Tropeden
Mygg finns det gott om... och jädrans broms som bet till mitt i skinkan. kliar som faen! mad.gif sad.gif
Madeleine1
Mig låter de bli, faktiskt. För det mesta.
Värre är det med sonen. Någon som har tips på "anti-kli"-medel? Igår provade vi med Ipren och sen lite vatten på och så gnuggar man på myggbetten. Det verkade funka riktigt hyfsat. Andra tips?
Anki på Öland
CITAT (Madeleine1 @ 12-07-2005, 08:55)
Mig låter de bli, faktiskt. För det mesta.
Värre är det med sonen. Någon som har tips på "anti-kli"-medel? Igår provade vi med Ipren och sen lite vatten på och så gnuggar man på myggbetten. Det verkade funka riktigt hyfsat. Andra tips?

Hur är det med Xylocain? hjälper inte det mot klådan? Eller Salubrin, det har jag för mig vi baddade på när det blev för kliigt när vi var små.

Är förskonad mot mygg här, alldeles för öppet och soligt för att dom skall gillla min tomt.
Anki
pejori
köp zyrlex receptfritt på apoteket. rolleyes.gif rolleyes.gif
tar bort klådan eftersom det är antihistamin. wub.gif wub.gif
klådan efter ett bett är en allergisk reaktion.
min son är allergisk mot myggbett och blir rejält dålig, med svullnader som tennisbollar. sad.gif
men zyrlex hjälper. smile.gif smile.gif
kristerh
På tal om konstiga ställen att få myggbett eller andra ställen, kan jag komma med detta som gäller en jobbarkompis som lyckades få ett fästingbett på o..onet wink.gif biggrin.gif
kul tyckte jag och skrattade mycket o länge laugh.gif
krister
Reserv
Bromsbett på pungen är ingen höjdare det heller, man håller sig på behörigt avstånd ifrån affärer medans det kliar som värst, kan man juh bara säga. rolleyes.gif
forsta
mygg och knott gillar mig (fast de visar det på ett dumt sätt)
alsolsprit (utvärtes) lindrar klådan effektivt
HippieSpellan
uuum.. reserv solar "topless" eller? laugh.gif
Reserv
CITAT (HippieSpellan @ 12-07-2005, 19:51)
uuum.. reserv solar "topless" eller? laugh.gif

wink.gif Hmm, jag skulle se rätt löjlig ut om jag hade baddräkt eller bikini på mig tongue.gif Sen så har jag juh knappast pungen på toppen heller för den delen sleep.gif
gammelnalle
nä hur 17 skulle det se ut??

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Reserv verkar inte vara den feminina typen... eller trasvistit...

själv har jag varit förskonad från bett på ovanliga ställen och lider inte speciellt av myggor eller annat oknytt.... men min dotter ser ut som om en huggorm bitít henne var gång en moskito har träffat henne. Vi testar nu med B12 (vitamin) samt vitlökskapslar..

Tacksam för råd... (för Magdas skull)
'

b
yenny
inte ett enda myggbett än så länge (ta i trä)
Jag dras med en massa tjusiga blåmärken i stället...(har alltid lätt att få blåmärken, å nu när blodet flyret tunnt ser jag inte klok ut) kliar som tur är inte men man känner sej inte så tjusig i kjol och linne wink.gif
Reserv
CITAT (gammelnalle @ 12-07-2005, 20:49)
nä hur 17 skulle det se ut??

biggrin.gif  :D  :D  :D

Reserv verkar inte vara den feminina typen...   eller trasvistit...

själv har jag varit förskonad från bett på ovanliga ställen och lider inte speciellt av myggor eller annat oknytt....  men min dotter ser ut som om en huggorm bitít henne var gång en moskito har träffat henne. Vi testar nu med B12 (vitamin) samt vitlökskapslar..

Tacksam för råd...  (för Magdas skull)
'

b

ÖB säljer just nu "käcka" mygghattar i årets senaste snitt tongue.gif Går att komplettera med en likaledes "käck" myggjacka. Fattas då bara undertill, men det kan lätt åtgärdas av en sopsäck, snörd runtikring livet. tongue.gif Nää du, B12 är ett mycket bra sätt för dottern är väl för ung för att supa ner förståss? Annars så är det inte lika många myggbett på dom som festat loss ordentligt, vitlök funkar också rätt så bra, men då ska dom inte bara förtäras utan helst att man smetar in sig litegranna med den (bäst är att hela familjen följer det exemplet så inte dottern känner sig som en rabiessmittad hund) Hoppas att ni får lika lite mygg som vi har just nu, Nada, Zipp, Zero, Noll. tongue.gif
gammelnalle
CITAT (Reserv @ 12-07-2005, 20:57)
Nää du, B12 är ett mycket bra sätt för dottern är väl för ung för att supa ner förståss? Annars så är det inte lika många myggbett på dom som festat loss ordentligt, vitlök funkar också rätt så bra, men då ska dom inte bara förtäras utan helst att man smetar in sig litegranna med den (bäst är att hela familjen följer det exemplet så inte dottern känner sig som en rabiessmittad hund) Hoppas att ni får lika lite mygg som vi har just nu, Nada, Zipp, Zero, Noll. tongue.gif

nja.... hon är oslagbar... dvs 21. så hon FÅR dricka... men helst inte mer än sin far....

biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif

men B12 ... inte finns det väl i sprit???? ej ens i öl.. (där är det väl B6 ???)

och själv äter jag LÖK i alla former och färger..
(och gillar både smak och LUKT (av andra)

smile.gif smile.gif smile.gif
lavendel2
CITAT (Reserv @ 12-07-2005, 11:54)
Bromsbett på pungen är ingen höjdare det heller, man håller sig på behörigt avstånd ifrån affärer medans det kliar som värst, kan man juh bara säga. rolleyes.gif

Fniss,fniss tongue.gif ...tänk att det alltid är så kul med "löjliga" aspekter av mäns ädlare delar!!
Det vore kanske värt en egen analystråd! tongue.gif
Apropå mygg...dom älskar att äta av mej där dom finns....men här finns dom inte...antagligen därför att jag matar fåglarna året om...det är säkert helt fel ...men dom är så hungriga nu när dom har ungar...och säkert tar dom här pigga och välnärda fåglarna dom mygg som annars skulle ha attackerat mej! rolleyes.gif
Och lite kul är det att tex ha en hackspettsunge som sitter i vardagsrumssoffan!
Lavendel
HippieSpellan
mja reserv, men vissa delar är kanske toppigare än andra.
gammelnalle
CITAT (lavendel2 @ 12-07-2005, 21:49)
Och lite kul är det att tex ha en hackspettsunge som sitter i vardagsrumssoffan!
Lavendel

????

Menar du det??

DET vore ju häftigt!!

b
lavendel2
Jo då Gammelnalle.. den där välgödda hackspettsungen sitter i min soffa ibland....brukar vakna av hans(eller hennes) skränande på morgonen!! tongue.gif
Snart sitter han antagligen vid matbordet och kräver en tre-rätters middag!! blink.gif
Lavendel
gammelnalle
Jag UTGÅR från att han/hon kommer frivilligt.....

UHHHHH SÅ ORÄTTVIST!!! rolleyes.gif rolleyes.gif

jag vill också ha en hackspett!!!

b
lavendel2
Frivilligt???
Jag lockar ju inte in fåglarna...det är inte så att jag lägger mat i soffan..maten får dom på balkongen!
Men dom verkar betrakta min lägenhet som en del av naturen..en del helförvirrade talgoxar och blåmesar har jag fått hjälpa ut...men dom flesta klarar det själva!
Säkert får du en egen hackspett snart rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif ,åtminstone här i Stockholm har dom blivit så vanliga dom senaste åren!
Lavendel
Reserv
CITAT (HippieSpellan @ 12-07-2005, 21:52)
mja reserv, men vissa delar är kanske toppigare än andra.

wink.gif wacko.gif blink.gif Öhh, vissa....toppigare........?? unsure.gif näe, då går jag baske mig inte toppless. Jag är "byxdressed" ja´. tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon