Maggan H
Hur djupt ska dom ner? Fick 3 st varav 2 har blad, den tredje är en stor knöl på säkert 10x20 cm. När kan man räkna med blomning och vad kräver dom i näringsväg?
Caprice
Ge den ett uselt läge.. biggrin.gif

Nejdå, men den ska stå väldigt väldränerat, soligt ... Trivs i grusig jord.
Min står på sluttande berg i ca 15cm jord, och den verkar trivas...
Du behöver inte vintertäcka den.

Det brukar inte vara kylan som tar den om vintrarna, det är fuktig /blöt jord... Den tar tid på sig att blomma, tre år får du nog minst vänta..
Om den är tjurig kan du få vänta det dubbla....

Om du vill gödsla funkar PKgödsel.

Men den som väntar på något gott...
Vilken syn när den blommar! wub.gif

Caprice

Caprice
Maggan H
CITAT (Caprice @ 12-07-2005, 12:07)
Trivs i grusig jord.
Min står på sluttande berg i ca 15cm jord, och den verkar trivas...

Om du vill gödsla funkar PKgödsel.

Hmm, jag har satt dom i rabatten, i vanlig matjord...För blött torde det inte kunna bli, det är en sluttande rabatt och den står på 'toppen'. Kan de verkligen växa i så lite 'jord' som 15 cm? Med tanke på storleken på min ena knöl verkar det väldigt lite. Men säger du det så... biggrin.gif Men 3 år, vad länge man får vänta, och hugaligen, 6!.... ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
Maggan H
Den stora knölen har nu skjutit 7 st nya skott....Bör man dela dom?
kerstin z5-6
nja -låt den stå till nästa år i alla fall
Maggan H
Ja de får vara kvar, har ingen annanstans att ha dom....får nog utöka rabatterna-igen... I annat fall får jag ge bort i min tur. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon