Full version: Torka/övervattning
Xelma
Nu har jag övervattnat den nya jätteliljan och nomocharisarna torkade bort. sad.gif

Får prova igen nästa år... jag vill installera ett bevattningssystem så man kan åka bort i 3 dagar utan att sånt händer. Svettslangen i torvpartiet är till stor hjälp, framförallt att få torvblocken genomblöta.

Hoppas det räcker med svinn i år.

Den nya japanlönnen verkar också fått torkskador. Den lever i alla fall.
Maggan H
Ja, vad tradigt, jag har övervattnat en underblomma, som jag själv har dragit upp fråpn frö i år sad.gif . Eller rättare sagt har min man gjort det, som satte vattenspridaren så det drog över mina krukor oxå... Och just den zinkkrukan saknade dräneringshål, så den stod hela natten i detta. Kanske den klarar sig och skjuter nya skott?
Snöflinga
Kan man övervattna i detta varma väder ohmy.gif Jag vattnar rabatterna var tredje dag, genom att låta slangen ligga 5 min. vid varje planta (ej full styrka)

Krukor och balkonglådor varje morgon, annars bara torkar de sad.gif

Om man bara duttvattnar, söker sig rötterna uppåt och blir väldigt känsliga för torka............
Xelma
Jag vattnar längre än du, det kanske är därför. Men vi har sandjord, så jag tycker det bara försvinner.

Nu har vi bevattningsförbud, tur jag kan ta av dammen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon