CITAT (Gossen Ruda @ 13-07-2005, 22:17)
Det var Kipling. Den som vill veta mer kan googla på "hur elefanten fick sin snabel", jag orkade inte kolla alla svarssidorna.
Jag minns historien. Nu kommer jag dessutom aldrig att glömma att den hör ihop med Kipling

.
Angående den bitna humlan, så skickade jag en förfrågan till jourhavande biolog. Fick detta svar:
CITAT
Intressant att se bladbaggen som bitit sig fast vid en humlesugsnabel. Det har jag aldrig tidigare sett. Skalbaggen har absolut inget för att bita sig fast där, utan det är säkerligen en ren tillfällighet. Kanske letade bägge arterna nektar samtidigt i blåelden?
Det "värsta" är, att jag inte riktigt litar på honom denna gången ... Är nog fel årstid att kontakta dem. I vintras hörde jag mig för om ett par märkliga flugor, och den ena "drogs i långbänk" med andra experter, men rätt svar kom fram

.
De två flugorna jag försökte med nu, gick inte alls. Tror inte på svaren.
Jag vet ju inte (vilket är orsaken till att jag frågade

), går på "känn" bara. Och med humlan kan det ju mycket väl stämma som han säger, men jag är även intresserad av den andra historien som du Ruda tog upp!!
Nu försvinner jag bort från Datorernas Värld några dagar igen. Ha en fin helg alla!!!