Full version: Hoya skott...
zapata
...
Reserv
CITAT (zapata @ 12-07-2005, 12:46)
...

Den frågan va´juh lätt att svara på tongue.gif Har du ångrat dig eller kom du på svaret själv unsure.gif rolleyes.gif
Blomstertanten
sleep.gif Jag tyckte den frågan var jättesvår ju ! tongue.gif

unsure.gif Och är det du Reserv som är den stora hoyaexperten här på Odla ?

CITAT (Reserv @ 08-07-2005, 14:28)
Och med det så menar damerna att om man tar bort "överflödiga" små pinnar och slangarna som ränner i höjden så får man inga blommor? blink.gif  :huh:  :unsure: ..........Hoppsan!  Kan juh kanske va´orsaken till att min carnosa aldrig blommat sen jag fick den för ca.10 år sen wub.gif  Tänk så tokigt det kan bli rolleyes.gif

tongue.gif laugh.gif

sleep.gif Sorry , kunde inte låta bli att retas !
Reserv
CITAT (Blomstertanten @ 12-07-2005, 15:55)
sleep.gif Jag tyckte den frågan var jättesvår ju ! tongue.gif

unsure.gif Och är det du Reserv som är den stora hoyaexperten här på Odla ?

CITAT (Reserv @ 08-07-2005, 14:28)

Och med det så menar damerna att om man tar bort "överflödiga" små pinnar och slangarna som ränner i höjden så får man inga blommor? blink.gif  huh.gif  unsure.gif ..........Hoppsan!  Kan juh kanske va´orsaken till att min carnosa aldrig blommat sen jag fick den för ca.10 år sen wub.gif  Tänk så tokigt det kan bli rolleyes.gif

tongue.gif laugh.gif

sleep.gif Sorry , kunde inte låta bli att retas !

Det gör inget, du förstår, det bjussar jag så gärna på sleep.gif tongue.gif Nä, men jag ville kanske få veta lite mera jag också, så då tänkte jag att alla frågor om Hoya är värdefulla. huh.gif Lite löjligt va´? unsure.gif sad.gif huh.gif Eller? wink.gif
Blomstertanten
Inte ett dugg löjligt !
Allt som rör hoyor är värdefullt ! wub.gif
Reserv
CITAT (Blomstertanten @ 12-07-2005, 17:07)
Inte ett dugg löjligt !
Allt som rör hoyor är värdefullt ! wub.gif

Just det, så tillbaks till ursprungsfrågan då som var...................ja just precis, vad då? unsure.gif huh.gif

Men du Blomstertanten som verkar kunna lite om Hoyor, du kan väl svara på lite allmänna frågor så kanske du träffar rätt på nån tongue.gif
Om inte annat så kan juh jag lära mig lite på köpet rolleyes.gif
zapata
eh.. ångrade mig... men en annan fråga? Är et lätt att ta skott och dessutom få dem att överleva från en hoya?? unsure.gif
Reserv
CITAT (zapata @ 14-07-2005, 14:02)
eh.. ångrade mig... men en annan fråga? Är et lätt att ta skott och dessutom få dem att överleva från en hoya?? unsure.gif

laugh.gif Det är det enda enkla med Hoyor, svårare att få dom till blom däremot. Jag har haft skotten både i vatten och direkt i krukkanten med plasthuva på, det går ungefär på ett ut, fast i vattnet så ser man juh resultatet. rolleyes.gif
zapata
oki... har ännu inga skott men tänkte försöka få tag på... tycker ju det är roligare med skott än med färdigt köpta blommor...
Reserv
CITAT (zapata @ 14-07-2005, 14:11)
oki... har ännu inga skott men tänkte försöka få tag på... tycker ju det är roligare med skott än med färdigt köpta blommor...

Samma här, och så slipper man att dra hem eventuella ohyreangrepp i jorden. Välkommen hit föresten. rolleyes.gif
zapata
Åh.... Tack!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Blomstertanten
Man kan sätta hoyasticklingarna i fuktig vitmossa (Sphagnum)
Funkar bra på de flesta hoyorna och även när det gäller orkidéer !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon