Eva Swahn
05-04-2003, 23:42
SYSAV sljer psjord, kan det vara ntt?
www.sysav.seMindre andel torv? De pstr ju att det r kompostjord.
Ngon som har erfarenhet av denna produkt?
hallo, hallo
Shr str det p deras sida
" Jorden innehller kompost frn Sysavs kompostering av trdgrdsavfall. Plantjorden r en ren och unik naturprodukt av hgsta kvalitet, med bra nringsinnehll och god vattenhllande frmga. Varje sck innehller 50 liter jord."
Det r inte ltt att avgra om det stmmer, eftersom de inte visar innehllsfrteckningen.
S om du har vgarna frbi, s kolla vad det r i sckarna.
Eftersom det ska vara kompost av trdgrdsavfall, s kan det vara bra.
Men jag r lite skeptisk mot dessa sophanteringsfretag. Det kan hamna vadsomhelst i dessa psar.
Tnker p en annan firma, som sade sig kunna gra kompost av sopor.
Det var visst bara skrp. Visades p TV fr nt r sedan.
Ingrid p Vstkusten
06-04-2003, 09:57
Undrar hur mkt tungmetaller det innehller :-( som Virgo sger, begr innehllsfrteckning!
Hlsar ingrid
Jorden r skerligen kompostjord frn det trdgrdsavfall som lmnas p SYSAVs tervinningsstationer.
Det jag knner mig osker p r om den kan innehlla t ex sjukdomar. Jag tror nmligen att folk inte r s noga med att lgga sitt sjuka trdgrdsavfall i containern till frbrnning istllet fr containern med trdgrdsavfall.
Anna
Kerstin i Malm
08-04-2003, 09:53
Under ssongen i fjor gjorde jag av med massor av sckar (tror det var en tta stycken) av deras kompostjord och det vxte mycket bra i den! Den kndes som jord till motsatts mot mycket annat i pse och den blev inte hrd som sten...
Jag ska kpa i r igen!! Vi kpte 2001 deras kompostjord i lsvikt vilket var mycket mer ekonomiskt men vad gra.
Kerstin
e_sedell
08-04-2003, 18:01
D kanske du har mjlighet att lgga upp inehllsfrteckningen hr?