Monarda
Har krälat runt på tomten idag med min grässax. Det enda som fungerar bra, men ont i händerna får man ju.
Finns det någon här som kan rekomendera en verkligt bra trimmer för normalt trädgårdsbruk? En där tråden inte går av stup i kvarten och sen är det ett sabla krångel att få ut en ny. Jag har provat några stycken men återgår rätt fort till krälandet.
Anma
Jag hade en gång en trimmer som någon hade bytt ut tråden till ståltråd. Den höll många år. Till slut var det trimmern som gav upp men ståltråden höll. rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Monarda @ 13-07-2005, 16:54)
Har krälat runt på tomten idag med min grässax. Det enda som fungerar bra, men ont i händerna får man ju.
Finns det någon här som kan rekomendera en verkligt bra trimmer för normalt trädgårdsbruk? En där tråden inte går av stup i kvarten och sen är det ett sabla krångel att få ut en ny. Jag har provat några stycken men återgår rätt fort till krälandet.

Nämen vad har du köpt för trimmer då... som tråden går av på ohmy.gif ?

Jag köpte en Black & Decker ifjol... tråden självutmatas och aldrig har den väl gått av...hur ska den kunna göra det???

Så klart om du klipper mot sten eller betong så klipps tråden ändå inte av men det matas ut en längre bit... faktiskt så har jag aldrig hört att tråden går av. wink.gif .. du har väl inte köpt den för 64.50kr på Ellos?
Monarda
Det är väl jag som är klantig då som har lyckas köra av tråden stup i kvarten. Men Ellos tror jag väl knappast är inblandade, såvida dom inte säljer Wolf. Som den sista (?) heter.

Det där med ståltråden verkar vara en bra idé.... Eller kanske taggtråd! laugh.gif
Anma
Ja, och det som var så bra med den var att man kunde köra ner lättare sly också. tongue.gif
Ciczi
Köpte en Black & Decker igår. Hittills verkar det bara bra. rolleyes.gif

Ciczi
netaave
Har också en Black & Decker med automatisk trådmatare, dessutom två handtag gör den lättjobbad.
Tror den kostade runt 400 kr.
Ciczi
Min är batteridriven eftersom jag har långt mellan uttag och gräsmatta. Visst finns det kablar att dra ut men vi resonerade som så att om vi måste dra ut 40 m kabel var enda gång vi ska använda trimmern så lär vi inte använda den så därför köpte vi en batteridriven. Nu är det bara att ta trimmern och gå ut i trädgården. Häpp! smile.gif

Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon