|
...här?
CITAT (amaira @ 13-07-2005, 19:48) ...här?  Jag läser mycket här, så min häckningsplats blir juh lite osynlig då  Men vänta bara tills en kamera införskaffats, då har jag min permanenta häckningsplats just här, och jag är ingen flyttfågel.
Åhh det låter härligt Reserv, jag väntar tålmodigt  . - - - - - - ... har du köpt kameran nu?  *vill inte vänta mera*
*Felix matte*
13-07-2005, 19:11
Har ju blåst halv storm och bara 10 -14 plusgrader  då ligger jag och häckar under täcket  och kameran får stå där och vila i väntan på....
Här är bara varmt varmt varmt och jag har fläkten med mig vart jag går - bara det finns ett eluttag. I våras släpade jag hem ett toppenfint badkar från grannens grovsopor. Har redan ett i badrummet, så det här har jag ställt i trädgården och fyllt med vatten. När det blir alltför outhärdligt hett när jag är ute, hoppar jag i badet  . Orkar inte åka till badstranden hela tiden, har ingen lust. Idag är det dock lite - obs lite svalare - med en del moln och en del härlig vind... Jag lider i hetta... till och med i sjön. Inte från början, då är det bara underbart härligt, men med tiden blir jag liksom "underminerad". Men än lever jag, ser dock fram emot lite svalare dagar. Men missunnar ingen anna sommarvärmen. Mina nära och kära älskar den  .
Gossen Ruda
13-07-2005, 19:41
Här på Västkusten har det varit några grader svalare idag, skönt. Dessutom har det blåst vilket också mildrar värmen. Det är dock fortfarande 20 grader men jag hoppas ändå kunna få ner tempen under 27 grader i sovrummet till natten pga vinden.
Skönt med häckningskompisar  !!
CITAT (pejori @ 13-07-2005, 20:48) Du får väl fota dom efter att dom överaskat dig då, och sen får vi andra ha gisningstävling : Gissa vad det var?
*Felix matte*
13-07-2005, 19:52
CITAT (pejori @ 13-07-2005, 20:48) nä..jag häckar här också, men jag är lite smårädd för kryp som överraskar mej..  :) :) hinner oftast slå ihjäl dom innan jag tittar vad det är  :wub: och fota dom är inte att tänka på...dom sitter inte stilla så länge  :D Kanske ska du göra som jag när det gäller "snabbfotade" småpkryp.. jag ställer ett glas över dem så jag kan fota... faktiskt så är de riktigt söta när man ser dem genom objektivet Här gäller numera... snabba hit med kameran!!! så fort jag ser ett "kryp"
Lars-Olof Arvids
14-07-2005, 07:17
Klart att man häckar här!  Igår lämnade jag också in tre bilder till Stenungsunds naturskyddsföreningens fototävling där första pris är en digitalkamera! Nu kommer jag dock att försvinna på semester och kommer troligen inte att sitta vid en dator igen förrän om tre veckor. Ha det så trevligt fram till dess!  Olle
häckar hellre därute i skogsbacken me smultronen men mellan varven häckar jag här såklart men hinner juinte lägga in så mycke bilder då de finns så mycke o titta på först
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 14-07-2005, 08:17) Klart att man häckar här!  Igår lämnade jag också in tre bilder till Stenungsunds naturskyddsföreningens fototävling där första pris är en digitalkamera! Nu kommer jag dock att försvinna på semester och kommer troligen inte att sitta vid en dator igen förrän om tre veckor. Ha det så trevligt fram till dess!  Olle Jaha  Då hann jag inte säga "Trevlig semester" och att jag håller tummarna för dina foton! Fast ... jag sa det visst ändå ... Oldwolfie, själv försvinner jag några gånger om dagen in i mitt jordgubbsland, och frossar och dräglar och äter mig proppmätt  . Vilken charmig smultronbild!
Lars-Olof Arvids
14-07-2005, 09:47
Det hann du visst!  Idag är nämligen min sista arbetsdag på ett tag. I morgon börjar semestern då jag ska vandra i Härjedalsfjällen, titta på trädgårdar i Danmark och vara hemma och slå min äng. Olle
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 14-07-2005, 10:47) Det hann du visst!  Idag är nämligen min sista arbetsdag på ett tag. I morgon börjar semestern då jag ska vandra i Härjedalsfjällen, titta på trädgårdar i Danmark och vara hemma och slå min äng. Olle Åh så himla härligt det låter  !! Ha det riktigt riktigt skönt!!!
Jag häckar här jag med! Men tittar mest på andras bilder just nu. Tömde digitalkameran nyss men det var mest bilder på dottern och på trädgården (eller det som är på väg att bli en trädgård). Passar inte in i kategorin "djur och natur"  I helgen blir det dags att resa iväg norrut. Får se om jag kommer hem med några naturbilder sen. Såg en stor svart orm för en timme sen (säkert snok) men kameran var kvar hemma såklart. Min kamera är för stor och bökig att ha med sig på promenaden.
CITAT (oldwolfie @ 14-07-2005, 09:36) häckar hellre därute i skogsbacken me smultronen men mellan varven häckar jag här såklart men hinner juinte lägga in så mycke bilder då de finns så mycke o titta på först .jpg) Verkligen söt bild Oldwolfie! Smultron är så himla gott!
Neeejdå, jag häckar här flera gånger om dan och beundrar alla fantastiska bilder. Fy 17 vad ni /vi har utvecklats som fotografer. Ska snart också delta med nya foton - "fick" en ny hårddisk för ett tag sen (massa grejer bara borta men som tur var inte så många bilder (sparat duktigt  )) och det tar lite tid att stoppa tillbaka alla braiga program och lägga in bilder igen. Men snart så....
CITAT (Berith @ 15-07-2005, 08:04) Neeejdå, jag häckar här flera gånger om dan och beundrar alla fantastiska bilder. Fy 17 vad ni /vi har utvecklats som fotografer.  Ja, det måste man väl säga!! Är också väldigt roligt att titta i "dagens bild"-tråd i småprat (för med "här" menade jag just "djur&natur-avd) Det är kul att se "släktdragen" här också CITAT Ska snart också delta med nya foton - "fick" en ny hårddisk för ett tag sen (massa grejer bara borta men som tur var inte så många bilder (sparat duktigt )) och det tar lite tid att stoppa tillbaka alla braiga program och lägga in bilder igen. Men snart så.... Så roligt! "Välkommen" Berith!
CITAT (Berith @ 15-07-2005, 08:04) Neeejdå, jag häckar här flera gånger om dan och beundrar alla fantastiska bilder. Fy 17 vad ni /vi har utvecklats som fotografer. Ska snart också delta med nya foton - "fick" en ny hårddisk för ett tag sen (massa grejer bara borta men som tur var inte så många bilder (sparat duktigt  )) och det tar lite tid att stoppa tillbaka alla braiga program och lägga in bilder igen. Men snart så....  VÄÄÄÄNTAR fast den som väntar på nåt gott
Blomstertanten
15-07-2005, 15:27
CITAT (oldwolfie @ 15-07-2005, 09:28) VÄÄÄÄNTAR fast den som väntar på nåt gott  Väntar alltid för länge !!!!!!!! Jag häckar också här flera gånger om dagen ! Mitt favorit ställe att sitta och häcka på ! Men bilder är jag ingen värsting på , eftersom jag saknar en kamera !
Man kan väl prata!!! Det finns ju så många ord som är kopplade till "djur&natur" - inte behöver det väl bara vara bilder?
fast de kanske e just nu man ska vara därute o hinner inte prata så mycket o så e de de där attans rabattspelet det gör att man fastnar där o försöker slå sitt tidigare resultat om du sett de i småprat haha mycket vaneblidande man VILL få mera poäng jag som aldrig brukar spela dataspel är ohjälpligt fast i träsket o nu ska jag bara köra en gång sen ska jag till kullen men jag kommer tebax o visar ifall jag hittat nåt höll på o glömma den här snyggingen som det finns massor av just nu men svårfotade för dom e blyga
CITAT (oldwolfie @ 18-07-2005, 11:06) höll på o glömma den här snyggingen som det finns massor av just nu men svårfotade för dom e blyga Det är lustigt med fjärilarna, hur olika "lins-lusiga" de är!!! En del tycks bara vänta på att få bli förevigade, medan andra tvärvägrar, och flyger iväg långt och högt redan när man kommer närmare än tio meter. Och så alla däremellan, som gillar att gäckas. fjärilen du fotat är en Skogsgräsfjäril, Erebia ligea. En vanlig typ i hela landet under högsommaren, men påträffas bara i skogstrakter. Den har en tvåårig livscykel, så man brukar mest se den vartannat år!
CITAT (Reserv @ 13-07-2005, 20:50) Du får väl fota dom efter att dom överaskat dig då, och sen får vi andra ha gisningstävling : Gissa vad det var?  okay då det kan jag göra. vad är det här?
CITAT (pejori @ 18-07-2005, 17:35) CITAT (Reserv @ 13-07-2005, 20:50) Du får väl fota dom efter att dom överaskat dig då, och sen får vi andra ha gisningstävling : Gissa vad det var?  okay då det kan jag göra. vad är det här?  men pejori då e du säker på att den bet dej de ser ju ut som en larvstackare ju
japp han bits!!! och så kissade han jättegrönt kiss på mej så här såg han ut innan massakern
Möjligtvis en sån här???  ...som blir en sån här...  (det är nästan så jag kan bita dig, jag med  ) Är det ont om fjärilar där du bor? Eftersom det är du Pejori, och du é "go-som-gull" så biter jag inte
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|