Full version: Är det bara jag...
amaira
...här?

ohmy.gif rolleyes.gif
Reserv
CITAT (amaira @ 13-07-2005, 19:48)
...här?

ohmy.gif rolleyes.gif

Jag läser mycket här, så min häckningsplats blir juh lite osynlig då tongue.gif Men vänta bara tills en kamera införskaffats, då har jag min permanenta häckningsplats just här, och jag är ingen flyttfågel. tongue.gif
amaira
Åhh det låter härligt Reserv, jag väntar tålmodigt wub.gif .

- - -

- - -

... har du köpt kameran nu?

ohmy.gif *vill inte vänta mera* tongue.gif
*Felix matte*
Har ju blåst halv storm och bara 10 -14 plusgrader sad.gif då ligger jag och häckar under täcket tongue.gif och kameran får stå där och vila i väntan på....
amaira
Här är bara varmt varmt varmt och jag har fläkten med mig vart jag går - bara det finns ett eluttag.

I våras släpade jag hem ett toppenfint badkar från grannens grovsopor. sleep.gif sleep.gif

Har redan ett i badrummet, så det här har jag ställt i trädgården och fyllt med vatten. När det blir alltför outhärdligt hett när jag är ute, hoppar jag i badet rolleyes.gif .

Orkar inte åka till badstranden hela tiden, har ingen lust.
Idag är det dock lite - obs lite svalare - med en del moln och en del härlig vind...
Jag lider i hetta... till och med i sjön. Inte från början, då är det bara underbart härligt, men med tiden blir jag liksom "underminerad". Men än lever jag, ser dock fram emot lite svalare dagar. Men missunnar ingen anna sommarvärmen. Mina nära och kära älskar den
wub.gif .
Gossen Ruda
Här på Västkusten har det varit några grader svalare idag, skönt. Dessutom har det blåst vilket också mildrar värmen. Det är dock fortfarande 20 grader men jag hoppas ändå kunna få ner tempen under 27 grader i sovrummet till natten pga vinden.
pejori
nä..jag häckar här också, men jag är lite smårädd för kryp som överraskar mej.. smile.gif smile.gif smile.gif
hinner oftast slå ihjäl dom innan jag tittar vad det är wub.gif wub.gif
och fota dom är inte att tänka på...dom sitter inte stilla så länge biggrin.gif biggrin.gif
amaira
Skönt med häckningskompisar wub.gif !!
Reserv
CITAT (pejori @ 13-07-2005, 20:48)
nä..jag häckar här också, men jag är lite smårädd för kryp som överraskar mej.. smile.gif smile.gif smile.gif
hinner oftast slå ihjäl dom innan jag tittar vad det är wub.gif wub.gif
och fota dom är inte att tänka på...dom sitter inte stilla så länge biggrin.gif biggrin.gif

Du får väl fota dom efter att dom överaskat dig då, och sen får vi andra ha gisningstävling : Gissa vad det var? tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 13-07-2005, 20:48)
nä..jag häckar här också, men jag är lite smårädd för kryp som överraskar mej.. smile.gif  :)  :)
hinner oftast slå ihjäl dom innan jag tittar vad det är wub.gif  :wub:
och fota dom är inte att tänka på...dom sitter inte stilla så länge biggrin.gif  :D

Kanske ska du göra som jag när det gäller "snabbfotade" småpkryp.. jag ställer ett glas över dem så jag kan fota... faktiskt så är de riktigt söta när man ser dem genom objektivet tongue.gif laugh.gif wub.gif

Här gäller numera...snabba hit med kameran!!! så fort jag ser ett "kryp" tongue.gif
Lars-Olof Arvids
Klart att man häckar här! biggrin.gif Igår lämnade jag också in tre bilder till Stenungsunds naturskyddsföreningens fototävling där första pris är en digitalkamera! rolleyes.gif

Nu kommer jag dock att försvinna på semester och kommer troligen inte att sitta vid en dator igen förrän om tre veckor. Ha det så trevligt fram till dess! smile.gif

Olle
yla
häckar hellre därute i skogsbacken me smultronen
men mellan varven häckar jag här såklart
men hinner juinte lägga in så mycke bilder
då de finns så mycke o titta på först
amaira
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 14-07-2005, 08:17)
Klart att man häckar här! biggrin.gif Igår lämnade jag också in tre bilder till Stenungsunds naturskyddsföreningens fototävling där första pris är en digitalkamera! rolleyes.gif

Nu kommer jag dock att försvinna på semester och kommer troligen inte att sitta vid en dator igen förrän om tre veckor. Ha det så trevligt fram till dess! smile.gif

Olle

Jaha huh.gif Då hann jag inte säga "Trevlig semester" och att jag håller tummarna för dina foton! wub.gif wub.gif

Fast ... jag sa det visst ändå ... tongue.gif

Oldwolfie, själv försvinner jag några gånger om dagen in i mitt jordgubbsland, och frossar och dräglar och äter mig proppmätt
wub.gif . Vilken charmig smultronbild!
Lars-Olof Arvids
Det hann du visst! biggrin.gif Idag är nämligen min sista arbetsdag på ett tag. I morgon börjar semestern då jag ska vandra i Härjedalsfjällen, titta på trädgårdar i Danmark och vara hemma och slå min äng. wub.gif

Olle
amaira
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 14-07-2005, 10:47)
Det hann du visst! biggrin.gif Idag är nämligen min sista arbetsdag på ett tag. I morgon börjar semestern då jag ska vandra i Härjedalsfjällen, titta på trädgårdar i Danmark och vara hemma och slå min äng. wub.gif

Olle

Åh så himla härligt det låter wub.gif !! Ha det riktigt riktigt skönt!!!
Aries
Jag häckar här jag med!

Men tittar mest på andras bilder just nu. Tömde digitalkameran nyss men det var mest bilder på dottern och på trädgården (eller det som är på väg att bli en trädgård). Passar inte in i kategorin "djur och natur" smile.gif

I helgen blir det dags att resa iväg norrut. Får se om jag kommer hem med några naturbilder sen.

Såg en stor svart orm för en timme sen (säkert snok) men kameran var kvar hemma såklart. Min kamera är för stor och bökig att ha med sig på promenaden.
Aries
CITAT (oldwolfie @ 14-07-2005, 09:36)
häckar hellre därute i skogsbacken me smultronen
men mellan varven häckar jag här såklart
men hinner juinte lägga in så mycke bilder
då de finns så mycke o titta på först

Verkligen söt bild Oldwolfie! Smultron är så himla gott!
Berith
Neeejdå, jag häckar här flera gånger om dan och beundrar alla fantastiska bilder. Fy 17 vad ni/vi har utvecklats som fotografer. wub.gif

Ska snart också delta med nya foton - "fick" en ny hårddisk för ett tag sen (massa grejer bara borta men som tur var inte så många bilder (sparat duktigt sleep.gif )) och det tar lite tid att stoppa tillbaka alla braiga program och lägga in bilder igen. Men snart så.... biggrin.gif
amaira
CITAT (Berith @ 15-07-2005, 08:04)
Neeejdå, jag häckar här flera gånger om dan och beundrar alla fantastiska bilder. Fy 17 vad ni/vi har utvecklats som fotografer. wub.gif

Ja, det måste man väl säga!! wub.gif

Är också väldigt roligt att titta i "dagens bild"-tråd i småprat (för med "här" menade jag just "djur&natur-avd)

Det är kul att se "släktdragen" här också rolleyes.gif

CITAT
Ska snart också delta med nya foton - "fick" en ny hårddisk för ett tag sen (massa grejer bara borta men som tur var inte så många bilder (sparat duktigt  )) och det tar lite tid att stoppa tillbaka alla braiga program och lägga in bilder igen. Men snart så....  

Så roligt! "Välkommen" Berith! wub.gif
yla
CITAT (Berith @ 15-07-2005, 08:04)

Ska snart också delta med nya foton - "fick" en ny hårddisk för ett tag sen (massa grejer bara borta men som tur var inte så många bilder (sparat duktigt sleep.gif )) och det tar lite tid att stoppa tillbaka alla braiga program och lägga in bilder igen. Men snart så.... biggrin.gif

VÄÄÄÄNTAR

fast den som väntar på nåt gott rolleyes.gif
Blomstertanten
CITAT (oldwolfie @ 15-07-2005, 09:28)
VÄÄÄÄNTAR

fast den  som  väntar  på nåt gott rolleyes.gif

Väntar alltid för länge !!!!!!!! tongue.gif

Jag häckar också här flera gånger om dagen !
Mitt favorit ställe att sitta och häcka på ! wub.gif

Men bilder är jag ingen värsting på , eftersom jag saknar en kamera ! sleep.gif
amaira
Man kan väl prata!!!

Det finns ju så många ord som är kopplade till "djur&natur" - inte behöver det väl bara vara bilder? wub.gif biggrin.gif
yla
fast de kanske e just nu man ska vara därute o hinner inte prata så mycket o så e de de där attans rabattspelet det gör att man fastnar där o försöker slå sitt tidigare resultat
om du sett de i småprat haha mycket vaneblidande man VILL få mera poäng
jag som aldrig brukar spela dataspel är ohjälpligt fast i träsket o nu ska jag bara köra en gång sen ska jag till kullen

men jag kommer tebax o visar ifall jag hittat nåt
höll på o glömma den här snyggingen som det finns massor av just nu men svårfotade för dom e blyga
amaira
CITAT (oldwolfie @ 18-07-2005, 11:06)
höll på o glömma den här snyggingen som det finns massor av just nu men svårfotade för dom e blyga

Det är lustigt med fjärilarna, hur olika "lins-lusiga" de är!!!
En del tycks bara vänta på att få bli förevigade, medan andra tvärvägrar, och flyger iväg långt och högt redan när man kommer närmare än tio meter. Och så alla däremellan, som gillar att gäckas. biggrin.gif

fjärilen du fotat är en Skogsgräsfjäril, Erebia ligea. En vanlig typ i hela landet under högsommaren, men påträffas bara i skogstrakter.

Den har en tvåårig livscykel, så man brukar mest se den vartannat år!
pejori
CITAT (Reserv @ 13-07-2005, 20:50)
Du får väl fota dom efter att dom överaskat dig då, och sen får vi andra ha gisningstävling : Gissa vad det var? tongue.gif

okay då det kan jag göra.
vad är det här? biggrin.gif wub.gif
yla
CITAT (pejori @ 18-07-2005, 17:35)
CITAT (Reserv @ 13-07-2005, 20:50)

okay då det kan jag göra.
vad är det här? biggrin.gif wub.gif

men pejori då e du säker på att den bet dej
de ser ju ut som en larvstackare ju
sad.gif rolleyes.gif
pejori
japp han bits!!! smile.gif
och så kissade han jättegrönt kiss på mej wub.gif
så här såg han ut innan massakern wub.gif
yla
CITAT (pejori @ 18-07-2005, 21:30)
japp han bits!!! smile.gif
och så kissade han jättegrönt kiss på mej wub.gif
så här såg han ut innan massakern wub.gif

ach då då hade du ju hunnit tänka efter före ju tongue.gif rolleyes.gif laugh.gif ohmy.gif ohmy.gif huh.gif
amaira
Möjligtvis en sån här???

...som blir en sån här...

(det är nästan så jag kan bita dig, jag med rolleyes.gif tongue.gif )

Är det ont om fjärilar där du bor? rolleyes.gif rolleyes.gif

Eftersom det är du Pejori, och du é "go-som-gull" så biter jag inte sleep.gif
wub.gif biggrin.gif biggrin.gif
pejori
nä oldwolfie jag hann inte tänka efter...det är hans brosa den hela laugh.gif laugh.gif
amaira..vi har gott om fjärilar här, men just nu är det invasion an ladusvalor, så dom går åt smile.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon