amaira
Kan "nån" se bara på ovansidan vad detta är för en pärlemorfjäril i min trädgård, som icke har behagat visa undersidan?

Och så är det den här söta stekeln, någon som vet namnet?

Gossen Ruda
Svårt att bestämma pärlemorfjärilar med bara ovansidan men jag tycker det mest ser ut som en Stor pärlemorfjäril. Den som en gång hette Argynnis aglaja.

Den nagelfarna stekeln är en solitärgeting, familjen Eumenidae. På mittbilden ser den lite groggy ut, har du haft den i kylskåpet? rolleyes.gif
amaira
CITAT (Gossen Ruda @ 13-07-2005, 20:53)
Den nagelfarna stekeln är en solitärgeting, familjen Eumenidae. På mittbilden ser den lite groggy ut, har du haft den i kylskåpet? rolleyes.gif

Du har ögonen med dig du Ruda biggrin.gif . Nä, inte kylskåpet, jag räddade den ur vattentunnan för nån månad sen tror jag det var...

En stor Pärlemorfjäril identifierade du åt mig en gång förra sommaren, så det är det nog. Du är duktig du!!!

Fast i år heter den Ängspärlemorfjäril rolleyes.gif . Argynnis aglaja heter den däremot fortfarande.
KURT
Svårt att bestämma pärlemorfjärilar med bara ovansidan men jag tycker det mest ser ut som en Stor pärlemorfjäril. Den som en gång hette Argynnis aglaja.

Är det en bra idé att stoppa insekter i kylen ett tag, för att kunna hantera dem lite bättre?
Gossen Ruda
CITAT (KURT @ 14-07-2005, 07:25)

Den nagelfarna stekeln är en solitärgeting, familjen Eumenidae. På mittbilden ser den lite groggy ut, har du haft den i kylskåpet?  :rolleyes:

Är det en bra idé att stoppa insekter i kylen ett tag, för att kunna hantera dem lite bättre?

Jodå, det fungerar men bilder blir inte bra pga slokande antenner och svaga ben. Så piggnar dom till ganska snabbt också.
amaira
CITAT (Gossen Ruda @ 14-07-2005, 08:05)
CITAT (KURT @ 14-07-2005, 07:25)

Den nagelfarna stekeln är en solitärgeting, familjen Eumenidae. På mittbilden ser den lite groggy ut, har du haft den i kylskåpet?  rolleyes.gif

Jodå, det fungerar men bilder blir inte bra pga slokande antenner och svaga ben. Så piggnar dom till ganska snabbt också.

Hu vad ni är grymma ohmy.gif

( tongue.gif , fast jag gillar mest att vara snäll mot dem wub.gif , gillar samspel bäst.)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon