Tesa
Fick i dag reda på att jag härstammar från denna man...
Kilian Stobaeus

...tycker själv att det är väldigt spännande...ska ta reda på mer hur det hängde ihop men jag tror han är min morfarsfarfarsmorfarsfarfarsfars pappa eller farfar... rolleyes.gif laugh.gif

Få se om det funkar nu då...
Reserv
Sidan kan inte visas står det hos mig, vad står det hos er andra? unsure.gif
Caprice
Tyvärr funkar inte din länk... sad.gif

Gjorde en sökning själv, det finns både en yngre och en äldre Kilian Stobaeus, så jag vet inte vem det är du syftar på..

Men visst är sånt där spännande...

Caprice
Tesa
Har fixat den nu...ingenting funkar idag.... wacko.gif
Betty
För mig funkar den. HÄR är den.
yla
skojj me släktforskning
fast jag har inte gett mej den tiden men då du finner såna där i släkten såklart du ska va stolt
rolleyes.gif
HippieSpellan
hypokondrisk och halt? laugh.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif
amaira
Häftigt!!! wub.gif och roligt!

CITAT
Stobæus var Skånes förste provinsialläkare och ansågs vara den tidens största snille inom medicinfacket
Lars-Olof Arvids
Ja, vad häftigt att vara släkt med den som upptäckte Linne! Då kan man säga att blomsterintresset ligger i släkten! biggrin.gif

Olle
Tesa
Ja...man kan ju fundera lite på hur mycket som ligger i generna...jag älskade att samla snäckor när jag var mindre....precis som han...och nu är det blommor istället... rolleyes.gif laugh.gif ...och faktiskt så har jag alltid samlat sånt där naturvetenskapligt...gjorde herbarium, samlade stenar och löv och gick oftast med näsan i backen och rotade runt..(inte med näsan då...) rolleyes.gif

Näää....men jag tyckte det var så spännande att det fanns nåt annat än bönder, torpare och indelta soldater i "genbanken"...nån präst visste jag att det fanns sen tidigare och nån som seglat med ett franskt kaparfartyg...men detta slog allt liksom..han var ju polare med Linné ju... sleep.gif ...(jättemallig nu då)..tänkte att ni här säkert skulle förstå hur häääftigt det kändes...
rabalder
Jag härstammar från Adam och Eva!
Jag är ormrädd samt gillar äpplen!
yla
CITAT (rabalder @ 14-07-2005, 22:16)
Jag härstammar från Adam och Eva!
Jag är ormrädd samt gillar äpplen!

vem härstammar då jag från som älskar ormar o äpplen ja okey då
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon