AvalonC
Bilderna är tagna med en dags mellanrum....
Gissa vad den har råkat ut för...

(Svar längre ner på sidan.... fuska inte genom att titta innan du gissat....)

Dock en ros fick jag ha kvar... (Den var jag så elak att jag bröt av och tog med till min mamma...)

Och ODJURET som har varit i min trädgård och ÄTIT upp ALLA mina rosenbuskar
(eftersom jag inte * :wait: :wait: :-( :-( * täckt över dem på något sätt) är:

Och trots att Julia försöker se farlig ut så är det enda hon lyckas skrämma möss och mullvadar.....
Jag hade nog önskat att hon hade lite effekt på rådjuren och skyddat sitt revir.... *suckar och ler, rådjuren fick säkert en smaklig måltid*
[/img]
Caprice
Usch, va tråkigt... sad.gif

Jag har oxå råkat ut för det tidigare...
Man blir inte glad...

Prova med RåOdör, det funkar verkligen, för mej iaf..

Jag har själv sett hur rådjuren vänder när de känner lukten... smile.gif

Fast jag kan ite låta bli att tycka att även rådjuren är vackra...

Jag har satt några gamla rosor längst bort på tomten i en sluttning, så de får ett smörgåsbord som de får äta av... wub.gif
Lena N
Jag har inte heller lyckats dressera Sessan till att jaga rådjur. Men möss är hon skicklig på! biggrin.gif

Visst är rådjuret vackert! Om vi bara kunde ge dem något att äta som fick dem att låta bli blommor och grönsaker så skulle många av oss nog gärna se dem i trädgården. wub.gif
160kvm stort hus
Nån som vill låna min jakttax? biggrin.gif

Mvh G
MrNorth
Här kommer ett tips, för den som är i byggtagen, mycket bättre än katter och fågelskrämmor wink.gif Vet inte hur den funkar för grannsämjan;)

http://www.aquaart.com/lwshishi.html

/Henrik
mulle
AvalonC, blanda tabasco och vatten och spruta på det du vill skydda! Det gör jag sedan två år tillbaka och växterna blir inte längre rådjursmat!
Mulle
amaira
ohmy.gif det är inte roligt att komma ut till renätna och skövlade f.d. skönheter som man glatt sig så åt.

(Det är därför jag har en inhägnad del i min trädgård där jag kan rumstera och njuta som jag vill utan att "någon" saboterar)

Men det var i alla fall en trevlig och "rolig" bildserie du bjuder oss på wub.gif wub.gif

Konstigt att Julia inte lyckas skrämma rådjuret, med det "djungelvrålet" biggrin.gif .
renate
Så syn om dina Rosor,men oj så fina bilder.Katten ser farligt ut men vem avskräcka Bambi när det gäller Rosgodis?
Mina Rabattrosor är uppäten med,men inte de gammaldags Rosor som jag tycker bäst om.
"Hon" skrämma inte heller bort Bambi.
Blomstertanten
ohmy.gif Rådjuren borde ju få fullt med taggar på tungan ! tongue.gif

Så fort jag kommer i närheten av en ros så har jag taggar lite här och var !
Men inte på tungan är väl säkrast att tillägga ! tongue.gif
yla
inget rådjur äter på mina rosor
o dom har ändå fri tillgång o inga grannar
men tror nog dom gillar åkrarna bättre
evelina
CITAT (mulle @ 14-07-2005, 09:54)
AvalonC, blanda tabasco och vatten och spruta på det du vill skydda! Det gör jag sedan två år tillbaka och växterna blir inte längre rådjursmat!
Mulle

Ditt tips med tabasco var perfekt sprutade alla mina nysatta 150 tulpaner med det i våras och inga rådjur åt på dem. Alltså ett KANONTIPS!!! wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon