HippieSpellan
Du får ett antagningsbesked mellan den 13 och den 18 juli. Här ser du om du är antagen, reservplacerad eller struken efter det första urvalet.

okej okej, snart får man veta, men tänk om... vad ska man göra om man inte kommer in?har äntligen efter fem år bestämt mig vad jag ska göra med första delen av mitt liv som vuxen.. tänk om jag inte får göra det.
Är så vansinnigt nervös...
och det lär gå långsamt på jobbet idag
AnitaO
Spännande.
Vad ska du läsa för nåt?
HippieSpellan
förhoppningsvis till lärare... har sökt 6 olika inriktningar, får se om jag kommer in på någon av dem...
Bambis vän
Fick mitt antagningsbesked idag, så de är på gång nu. Hade kommit in på "Psykologi i arbetslivet" på distans på Blekinge Tekniska Högskola. Får se hur det blir...
HippieSpellan
jo jag vet, trodde jag skulle få idag, mina vänner fick idag, men inte till mig... ett omen att jag inte kom in antagligen.. de kom in...
Dzad
Äh, det kommer kanske imorgon.

Högskoleprovet tycker jag är märkligt.
I Finland söker man till universiteten och yrkeshögskolorna i sig, och det är de som själv bestämmer hur de antar sina studerande.
Själv sökte jag till samhällsvetenskap, har sen tidigare opåbörjad studieplats för ekonomi på högre högskolenivå, och jag är nästan säker på att jag kommer in... Inte för att jag brukar vara självsäker, men då började läsa på inträdeslitteraturen många månader innan och provet jag bra ska det ju rimligen gå.
På det sättet behöver man inte någon allmän kunskap utan man läser på det ämne som man ska studera. Vissa kortare utbildningar, t.ex. många sådana på 3,5 år, antar på enklare förhör eller på studentbetyg.

Lycka till!
Ophelia
Tack och lov att man slipper det där.
Ljusalfheim
Jag fick mitt antagningsbesked idag.
Jag kom in på mitt första val och ska läsa molekylär bioteknik i Uppsala. wub.gif
brittmarie
CITAT (Ljusalfheim @ 14-07-2005, 20:15)
Jag kom in på mitt första val och ska läsa molekylär bioteknik i Uppsala. wub.gif

Välkommen till Uppsala. Du kommer säkert att trivas här. rolleyes.gif
Ophelia
CITAT (Ljusalfheim @ 14-07-2005, 20:15)

Grattis grattis!
HippieSpellan
kom in i uppsala för flera år sen men valde bort det, orkar inte riktigt med studentgrejjen=)

tror de tar in på våren också, får söka på hsprovet då..
HippieSpellan
idag kom det säger mina källor på posten.. vet dock inte svaret än, det får vänta till efter jobbet, halv åtta ikväll... och dålgit väder, då blir det antagligen inte mkt att göra på jobbet heller.
humla
Jag kom in på mitt förstahandsval!! biggrin.gif Ska läsa till socionom. Ska bli så kul, efter att ha jobbat och slitit ett drygt år. Men först ska jag ha lite välbehövlig semester wink.gif
HippieSpellan
Jag kom in.. jag är chockad, trodde faktiskt inte det, men så är det=) nu gäller det bara att ringa och kolla vad man faktiskt sökt, för det är 75% naturvetenskap, när jag sökte till solärare... humm...
stennie
Grattis !!!!!
HippieSpellan
Tackar tackar!!=) jag har nu även pratat med syon, och det visade sig vara helt rätt utbildning, annars kan jag byta innan oktober.

whie
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon