CITAT (netaave @ 15-07-2005, 21:01)
Gjorde ett provkontrakt, har jag glömt något?
Kontrakt för uthyrning av husvagn v. _____2005.
Hyresavgiften på ______ kr lämnas i förskott tillsammans med depositionen-________ kr.
Jag godtar härmed de bestämmelser som ägarna gjort upp för uthyrning:
Rökning får inte ske i husvagnen.
Inga katter eller hundar får vistas i vagnen.
Vagnen återlämnas lö_______ senast kl 12.00, vi går då gemensamt genom vagnen och dess inventarier. Depositionen återlämnas endast om inget finns att anmärka.
Jag förbinder mig att återlämna husvagnen nytvättad och välstädad, dynorna och mattorna ska vara dammsugna och vädrade, husvagnens alla ytor våttorkade.
Toan tömd och rengjord.
Kylskåpet och övriga skåp och garderoben tömda och rengjorda.
Gasoltuben ska vara fylld.
Om något gått sönder i eller på husvagnen som överstiger depositionen ska jag åtgärda detta eller ersätta ägarna med mellanskillnaden senast 10 dagar efter återlämnandet. Ev missad hyresintäkt för ägarna ersätts då också av mig.
Björklinge den ________2005
-------------------------- -------------------------------
Uthyrare Hyresgäst
FÖrslag:
Skriv datum och tid för uthyrningen i stället för vecka.
Gör en inventarielista som ni gemensamt går igenom och hyresgästen skriver under. Skriv vad som gäller om hyresgästen lämnar tillbaka husvagnen utan att meddela er (bara ställer den utanför ert hus och sticker).
Jag skulle göra en lista över hur husvagnen ska städas för människor har så olika referensramar när det gäller städning - ex ugnen och plattor ska rengöras (med ex Svinto) tills alla ev fastbrända rester är borta, golvet ska våtskuras, övriga ytor våttorkas. Handfat och toalettstol ska rengöras med _______. Om klädsel blivit fläckad ska den rengöras innan återlämning.
Ska kylskåpet stängas av?
Skriv vilket tvättmedel/rengöringsmedel som används till vad (så ingen använder fel medel och förstör något i stället).
Hoppas ni slipper problem och får trevliga och renliga hyresgäster!