yla
kan inte låta bli o vara lite bråkig så va e d

fann den ute i havet vid stranden
forsta
det ser ut som mitt ex
Maria i Helsingborg
CITAT
det ser ut som mitt ex

Ditt? Mellan vilka årtal hade du äran? laugh.gif

Jag tror minsann att du skojat till det igen, oldwolfie smile.gif
webmaster jim
Ser ut som en sten tycker jag ;-)
yla
CITAT (webmaster jim @ 14-07-2005, 22:38)
Ser ut som en sten tycker jag ;-)

nemen jimmyboy fan så kan man inte svara ju

de e en snarvel
de e jag säker på

så det så

inga gamla x
mina e jättesöta haha
har dom i en ram för sej
amaira
Kan bara bekräfta att det är en snarvel! Och gratulera till att du lyckades fånga den på kort!! Mig veterligen är det bara tre personer före dig som sett en sån. De visar sig inte ofta, och när de visar sig tror folk att det är en ... ja kan ni tänka er, en sten biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif .

PS Jag har inte heller såna där ex rolleyes.gif men den är ju söööt, så det kanske är en "framtida" ...
yla
CITAT (amaira @ 14-07-2005, 22:55)
Kan bara bekräfta att det är en snarvel! Och gratulera till att du lyckades fånga den på kort!! Mig veterligen är det bara tre personer före dig som sett en sån. De visar sig inte ofta, och när de visar sig tror folk att det är en ... ja kan ni tänka er, en sten biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif .

PS Jag har inte heller såna där ex rolleyes.gif men den är ju söööt, så det kanske är en "framtida" ...

TACK Amaira för detta
"o TACK för att de inte blev längre hehe"

(((((( hur gör man så de inte ska missförstås)))))))

ähhh du vet skojjar bara

fint att de e fler än en som sett dom hahaha
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Blomstertanten
smile.gif Jag har sett en jag med !

Så vi är fyra som sett en snarvel !
Fast jag hade ju inte kameran med mig då sleep.gif

unsure.gif Hur kan någon tro att det är en sten ??????????
Maria i Helsingborg
Mitt ex till snarvel heter Sten!

*skojar givetvis......eller?* sleep.gif
yla
bra!!!! laugh.gif
Berith
Sten? unsure.gif

Aaaha! Stens huvud! Joo det har man ju hört talas om. tongue.gif sleep.gif
Gossen Ruda
Jag tycker det ser ut en korsning mellan en gnurgla och en myrslok. Möjligt att det är dom som kallas snarvlar. tongue.gif
yla
jaa fast gnurglorna gillar ju att man sparkar på dom
så jag tror inte att den har gnurgelgener
för den här gillar inte allls att man sparkar på den
eller om de va så
att man inte gillar själv att sparka på den

blink.gif wacko.gif unsure.gif rolleyes.gif
Gossen Ruda
Var det inte kickamejerna som ville bli sparkade? Gnurglorna ville bara föda människorna. Fast dom är ganska lika till utseendet.
amaira
CITAT (Gossen Ruda @ 15-07-2005, 08:38)
Jag tycker det ser ut en korsning mellan en gnurgla och en myrslok. Möjligt att det är dom som kallas snarvlar.  :P

Jo, visste du inte det Ruda?

Gnurglor lever i djuphavsgravarna på 900 meters djup, gärna intill svavelkällorna. Myrslokar lever som bekant på land.

Ibland, ibland - mycket sällsynt och bara vid halvmåne - kan en nyfiken gnurgla-flicka söka sig upp mot land, men bara i skymningen.

Söker sig då samtidigt en romantisk myrslokshanne ner mot havet för att fundera över livet och drömma om kärleken, och de tu träffas, sker något mycket märkligt. Djup kärlek uppstår i den trolska natten.

Men när himlen börjar rodna i öster, tvingas de att skiljas åt och gå åt varsitt håll. Det är en mycket sorglig historia, helt i klass med Romeo och Julia sad.gif .

Dessa märkliga händelser resulterar alltid i en snarvel, som blir ett mycket ensamt djur som ofta söker sig upp till havsytan och sitter sorgset där alldeles ensam och stilla som en sten, och spanar ut över nejderna för att "söka sitt förflutna"...
Tropeden
CITAT (forsta @ 14-07-2005, 22:27)
det ser ut som mitt ex

hehehe... Dålig smak... eller haru förbättrat den nu?!? laugh.gif

Vad är en snarvel?!?!? Sökte på Google men hitta inge vettigt...
yla
CITAT (Tropeden @ 15-07-2005, 09:42)
CITAT (forsta @ 14-07-2005, 22:27)
det ser ut som mitt ex

Vad är en snarvel?!?!? Sökte på Google men hitta inge vettigt...

nej men tropeden
snarveln finns inte på google ännu
för den är en nyupptäckt art
o kommer ha som undernamn
birgittusswidegreniensuspunkt commus
av sin upptäckare
tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Tropeden
Aha... huh.gif trodde att det var nåt som återupstått från frontiden... det hade ju vart lite kul! rolleyes.gif
amaira
CITAT (Tropeden @ 15-07-2005, 10:13)
Aha... huh.gif trodde att det var nåt som återupstått från frontiden... det hade ju vart lite kul! rolleyes.gif

Enligt somliga så är det ju det! (en del tror att det är deras ex) laugh.gif laugh.gif laugh.gif
zaaritha
Det är en släkting till snarveln! Den kallas här vid Vättern för knorvel!
Sällsynt!
Maggan H
Minsann kan man undra vad ni druckit/ätit.... biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif Jag tycker det liknar en rosa elefant.... biggrin.gif tongue.gif Kul! När jag kommer till Hönsahultafjorden nästa gång ska jag ta ett kort på hajen som ligger ute i vattnet med vässade tänder...

Vid Vättern, vad bra, vi ska till Visingsö på onsdag, hoppas vi ser någon då! Kan man fiska i Vättern? rolleyes.gif
forsta
CITAT (Margareta Hansson @ 16-07-2005, 20:54)
Kan man fiska i Vättern?

Visst kan man fiska i Vättern.
Men man får inte något napp.
Det är kanske inte så konstigt.
Men när man kommer i land kan man gå in på närmsta krog och på
menyn läser man :"Nyfångad Vätternröding"
Det är konstigt.
Maggan H
Här kommer den utlovade hajen....
yla
tjusig men inte e den väl släkt m snarveln tongue.gif tongue.gif
amaira
OJ!!! Du har just fotat Hajen i färd med att svälja en fiskmås!!! Wow!
Häftigt! wub.gif wub.gif
Blomstertanten
biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon