Full version: Aubergine
åsgård
Har en fin planta av aubergine som jag dragit upp från frö.
Blommar så det står härliga till. Men inga frukter syns ännu. Så min fråga är,
Behöver man manuellt befrukta blommorna på något vis tro? Med pensel?

Den står för närvarande på vår balkong där det är varmt och gott, och enligt sakkunskapen så skall ju temperaturen vara lägre på nätterna vilket jag oxå har. Har tidigare haft det även i växthuset, där jag har ytterligare en planta men minde men blommande.

Glad sommar
Kenneth
Åsa, mälardalen zon 2
Om det är ont om insekter på balkongen kan man behöva hjälpa till med pollineringen, en pensel borde funka.
åsgård
Mjaha, det verkar som om min fru och jag dyrkat sex på var sitt håll, hon använde fingret och jag penseln, så får vi se vem som har bäst resultat
pisanggoreng
CITAT (åsgård @ 15-07-2005, 22:00)
Mjaha, det verkar som om min fru och jag dyrkat sex på var sitt håll, hon använde fingret och jag penseln, så får vi se vem som har bäst resultat

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
åsgård
CITAT (pisanggoreng @ 15-07-2005, 22:15)
CITAT (åsgård @ 15-07-2005, 22:00)

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jag skall bara be att få tala om att bägge metoderna fungerar.

Både min fru och jag har nu telningar.

MVH
Kenneth wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon