ogräset
Hej!

Äntligen fredag och man kan börja pilla med växthuset och allt det som finns där inne biggrin.gif

Efter ett hårt arbetspass bland alla blommor kan man ta det lugnt och läsa en trädgårdstidning i min lilla "läshörna" tongue.gif

/birgitta

rosita
Vilken underbar hörna du har!
Jag blir allt lite avundsjuk!
Fast du har väl en del jobb där inne i växthuset också förstås!
rolleyes.gif
Yin o Yang
Har också en liten läshörna i mitt växthus smile.gif Extra mysigt är det att sitta där när regnet smattrar på taket. Kunde jag sedan bli av med alla de tusentals myror som flyttat in mad.gif vore jag helnöjd. Har förskt med det mesta (utom kokande vatten), men de blir bara fler och fler. Igår upptäckte jag att de flyttat in i en av tomathinkarna wacko.gif och dessutom börjqt utveckla vingar blink.gif
jåj
Hej på er alla som myser i växthuset när det regnar.
Det är jättehärligt bara inte solen brakar på och myrorna anfaller.
Vist läsa om något vakert drömma och titta underbart plocka en söt tomat bita i en krispig gurka vänta på att gyllenbären skal mogna beundra de gröna melomerna ....
Rengnet som smattrar på taket och morgonkaffet som alltid smakar bäst ut ....

Hälsningar
JÅJ

P.S.
Myrorna går att bli av med har själv använt påfyllningsbar myrdosor, kosta ca 80:-
pisanggoreng
Ojoj, ni får oss att längta extra mycket till vårt blir klart!
Maggan H
Den som hade plats för en endaste liten stol.... Och det beror inte bara på för mycket växter utan på alldeles för litet växthus.... sad.gif Har inte plats för större, man får vara glad för det lilla! smile.gif
Fabulus
Nästa höst ska bygget vara klart, om allt går som vi tror, hoppas...
Då ska jag het från bastu kliva ut i relaxen/vinterträdgården, höra regnet smattra och sakta låta en kall öl sippra ner genom strupen.... Nypa en mogen tomat och vicka på tårna biggrin.gif
dammkillen
vilken otroligt fin stenläggning det är, och ihop med allt annat. makalöst
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon