Ammari
Hoppas Ni vill hjälpa mig igen. Ni var ju helt suveräna förra gången jag undrade över vad jag hade i trädgården egentligen. Nu har fler blommor kommit upp och blommar, eller ska till att blomma.

Har nån lust att ta en titt?

Annies blommor 2
kerstin z5-6
1 nattljus -någon form
2 grönt -jag brukar vänta till blommning -man kan gissa .. men ..
3 johannesört
4 ogräs
5 Rosa , jag skulle vilja veta blommningstid samt se bild på knopp med foder taggar höjd, bladfärg mörkt eller ljust grönt -matt eller blankt -svårt med bilder innan jag gissar-måste jag Mormorsrosen, R Centifolia Major
6 mkt riktigt fläder
7 Praktbetonika -stacys
8 nejlika -höjd? kan vara diantus av olika typer men gissar på den doftande Dianthus plumarius
9 krollilja lilium martagon -inget namn rosa form
10-tanacetumsort?
11 Toppklocka smile.gif -ett ogräs hos mej -men hos dej kanske den är lungn o fin som den verkar vara i södern :9 ta bort blomman de kör igen
12 Clematis alpina -var den blå ?Cyanea är efternamnet på en blå form
13 Nypon ros -taggar grenar knoppar nypon o rosblomma -för exaktare art best -men
14 Artemisia silvervit -eller vitmalört -passupp den spider sig lätt -blommorna är inget med -den används som bladverksaccent -går att klippa till önslad höjd -o var sträng -hacka med spade runt den så den inte kan ta över allt
15 pärleternell Anaphalis margaritacea
zaaritha
Kan bara (tror jag) nr 1==nattljus.
Nr 15 =edelweiss??? Vild gissning!!
kerstin z5-6
nej -edelweiss har ett annat bladverk -smile.gif
pejori
CITAT (kerstin z5-6 @ 15-07-2005, 22:17)
1 nattljus -någon form
3 johannesört
4 ogräs
5 Rosa , jag skulle vilja veta blommningstid samt se bild på knopp med foder taggar höjd, bladfärg mörkt eller ljust grönt -matt eller blankt -svårt med bilder innan jag gissar-måste jag Mormorsrosen, R Centifolia Major
6 mkt riktigt fläder
7 Praktbetonika -stacys
8 nejlika -höjd? kan vara diantus av olika typer men gissar på den doftande Dianthus plumarius
10-tanacetumsort?
11 Toppklocka smile.gif -ett ogräs hos mej -men hos dej kanske den är lungn o fin som den verkar vara i södern :9 ta bort blomman de kör igen
13 Nypon ros -taggar grenar knoppar nypon o rosblomma -för exaktare art best -men
14 Artemisia silvervit -eller vitmalört -passupp den spider sig lätt -blommorna är inget med -den används som bladverksaccent -går att klippa till önslad höjd -o var sträng -hacka med spade runt den så den inte kan ta över allt

WOW!!!!!
vad du kan smile.gif smile.gif smile.gif wub.gif
Fenja
CITAT (kerstin z5-6 @ 15-07-2005, 22:17)
1 nattljus -någon form
3 johannesört
4 ogräs
6 mkt riktigt fläder
7 Praktbetonika -stacys
10-tanacetumsort?

wub.gif wub.gif wub.gif
Tur att vi har dig!!
Mvh
Fenja
Helen i Piteå Zon 5
Bild nr. 2 tror jag är Tanacetum vulgare (gubbaskägg) / Helen
Inga från Närke
Nr 1 Gullnattljus
Nr 10 Mattram
Ammari
Miljoner tack!! Vad skulle jag göra utan er? Jättetacksam och glad är jag biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon