Tesa
Jag kan ju snart inte surfa runt nånstans...allt tar en evig tid...och om det inte vore för en gneten granne så skulle jag haft bredband vid det här laget...
Våran telefonväxel är såpass många kunder på så de skulle bygga en radiolänk här...men nu är det en granne som äger marken som vägrar släppa till...
OK...jag kan förstå om man inte vill ha en mast mitt på ett gärde men här är det en liten, löjlig sketbete det handlar om...man kan nog inte vända med traktorn ens...
Men det är väldigt vanligt i den här delen av landet iallafall...man ser inte några fördelar med att infrastrukturen byggs ut....men ha allt ska man ändå...fast det får inte synas, höras eller på annat sätt märkas... wink.gif och man skall ha hiskeligt betalt för en ganska så värdelös bit mark...
SUCK...så OM de kommer överens så KANSKE jag får bredband i Oktober...om jag har tur... blink.gif
..jag som redan väntat i ett drygt halvår... sad.gif
Fialotta
Men Tesa...har inte Telia sina kablar nergrävda o klara hos dig...där har grannen inget att säja till om...jag bor ju i skärgården och inte behövde jag ha grannen med mig...det är bara jag som har bredband härute...har
du ringt telia och kollat smile.gif
zaaritha
Åh---bredband! En dröm, bara---tyvärr!
andersen
För information det går alldeles utmärkt att få bredband via parabol.
Tesa
Jag skrev ju ett låååångt inlägg här igår och åkte ut... sad.gif
Det är så att de kommer att bygga ut våran telefonväxel här (just nu kan INGEN här få bredband) men en granne som är markägare kommer inte överens med Skanova om markintrånget...därför blir det sinkat...om det blir av...

Så jag tänkte inte investera i nån satellitbredband eftersom jag ändå skall få här...
...eller kanske man kan få via sin TV operatör??? Typ Canal Digital..???
stina
Jag har fått något helt suveränt av mitt jobb. Ett Vodafone 3G-kort till min bärbara så nu kan jag surfa med hyfsad hastighet var som helst där det är 3G-täckning!!! Sitter just nu på verandan på landet och surfar medan jag väntar på att regnet ska avta.

smile.gif smile.gif smile.gif

/Stina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon