netaave
För första gången sen jag blev sjuk var jag ut i trädgården idag, jag är ju den enda med trädgårdsintresse i den här familjen. I 13 dagar har det inte gjorts något i den.
Jodå, dom har vattnat, i en kruka flöt vattnet med några gröna alger på. Den fucshian mår inte såå bra.
penséerna var inte plockade, höll på 2 timmar bara med att plocka visset, vissa fick jag klippa ner.
Kejsarvindor och luktärtor låg på marken, tvingade maken att sätta upp ett nät och försökte lirka dit dom.

Rabatterna har jag inte orkat göra något åt, det får bli morgondagens bekymmer, men det är mycket ogräs.

På måndag far vi upp till dansbandsveckan, hur ska det här gå????? sad.gif grannen ska vattna om det behövs, hoppas det går bra.

Och jag är så himla trött......
Sulawesii
Kan ni inte göra gemensam sak och gå ut i trädgården allihop och se till att få ordning på det tillsammans? Du vet ju vad som ska göras, alltså blir du bossen som kommenderar ut jobben! Det är väl perfekt smile.gif ?!
netaave
CITAT (Sulawesii @ 16-07-2005, 08:10)
Kan ni inte göra gemensam sak och gå ut i trädgården allihop och se till att få ordning på det tillsammans? Du vet ju vad som ska göras, alltså blir du bossen som kommenderar ut jobben! Det är väl perfekt smile.gif ?!

Ha ha, min man är ungefär lika intresserad av trädgården som en sporthatare över fotboll.
Nej du det är mitt, det inte jag kan göra eller få honom att göra, det blir inte gjort.
Att han förstört blommor tyckte han var bra, då är dett ju inte så mycket "skit kvar"
Jag tror jag ska sabotera lite skruvdragare och borrmaskiner för honom!! tongue.gif det bara drösar av sånt här, kommer inte ens in i garaget.

Märks väl inte att jag är less, eller? biggrin.gif
pejori
tycker du ska hoppa över dansbandsveckan och stanna hemma istället.
det kommer flera tillfällen till dans, men hälsan får du inte om du inte vilar lite. wub.gif wub.gif
skit i trädgården, den kommer upp nästa år också. wub.gif
netaave
CITAT (pejori @ 16-07-2005, 12:04)
tycker du ska hoppa över dansbandsveckan och stanna hemma istället.
det kommer flera tillfällen till dans, men hälsan får du inte om du inte vilar lite. wub.gif wub.gif
skit i trädgården, den kommer upp nästa år också. wub.gif

Här ska inte hoppas över någon dansbandsvecka!
Räcker med att jag fick tillbringa Rigaresan i hytten. Jag ska lyssna på kroppen jag lovar, men upp dit ska jag.
Trädgården ja den får väl bli som den kan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon