Victoria
Hej,

Såg en bild på en riktigt färgsprakande senhöstrabatt som då mest bestod av olika blad i allt från vinrött, orange till gult och limefärgat. Kan jag få lite namn på låga och mellanhöga växter som är "roliga" långt in på hösten. Det kan ju även vara perenner som lämnar fint bladverk efter sig. Alla tips välkomna. Jag har lite kärleksört i en rabatt som jag gärna vill kombinera ihop med annat kul smile.gif
Fenja
Jag gissar att det är alunrot, Heuchera, som du har sett bladen på. De finns i en massa olika färger och varianter. Sök på google.se och kolla i Kerstin z5-6 album så ser du hur de ser ut. I Kerstins album kan du också få en massa förslag på hur du komponerar rabatter och olika växter.
Mvh
Fenja
Lena
Rosenflockel,Höstrudbeckia.olika stånds är alla jättefina på hösten

Lena zon 4
kerstin z5-6
Silverax -Cimicifuga racemosa brunette -benved -många olika även små buskar som passar i rabatt -Berberis aurea ständigt gul -sprakande gul -:)Alunrot förstås,
Finns många fina smile.gif
Ophelia
En del geranium får vacker höstfärg. Gräs kan bli väldigt fint, kanske inte i höstfärg men med daggdroppar och frost. En del hosa får även vackra höstfärger. Har sett de som får väldigt mattljusgula färger, otroligt fint.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon