Anki på Öland
Cikorian växer utefter vägarna här på Öland. Den har den mest underbara blåa färg!

Anki
Fenja
Vilken läcker bild! Jag har haft den i trädgården, men plötsligt ett år så hade den inte frösått sig...
Mvh
Fenja
Inga från Närke
CITAT (Fenja @ 16-07-2005, 12:03)
Vilken läcker bild! Jag har haft den i trädgården, men plötsligt ett år så hade den inte frösått sig...
Mvh
Fenja

Håller med om läcker bild.

Det är inte risken att du gjorde som jag ett år, trodde det var maskrosor och resade bort nästan alla, men som tur var missade jag några.

I år har det kommit men inte på samma plats som tidigare och det är problemet. Man vet inte riktigt om det är Cikorian eller maskrosen när den byter plats år från år tycker jag.
Fenja
CITAT (Inga från Närke @ 16-07-2005, 14:35)
Det är inte risken att du gjorde som jag ett år, trodde det var maskrosor och resade bort nästan alla, men som tur var missade jag några.

I år har det kommit men inte på samma plats som tidigare och det är problemet. Man vet inte riktigt om det är Cikorian eller maskrosen när den byter plats år från år tycker jag.

Nej, jag lät maskrosorna gå i knopp för att vara säker biggrin.gif innan jag rensade. Men jag har fröer kvar, så jag får så flera för de somsagt fina.
Mvh
Fenja
yla
CITAT (Anki på Öland @ 16-07-2005, 11:28)
Cikorian växer utefter vägarna här på Öland. Den har den mest underbara blåa färg!

Anki

kolla Annki har vi olika sorters cikoria
jag älskar dom också så himla fina
wolkenkrabber
Det var tydligen en vädd jag hade skåndat och itne en cikoria
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon