|
Full version: Det Regnar!
 Plötsligt bara öppna sej himlen!
Inga från Närke
16-07-2005, 12:31
Här regnade igår kväll och åskan gick. Var ute idag och kollade om mycket var förstört men det var det inte. Blommor m.m. stod upp, nu har de fått vatten i alla fall och just nu skiner solen och det är friskt ute.
Regnet har äntligen nått hit också, bara det inte parkerar här så är det välkommet
brittmarie
16-07-2005, 13:19
Här har det också regnat nu. Det blev riktigt svart ute och kom en rejäl åskskur men det varade inte så länge. Nu har det slutat regna och himlen börjar klarna upp igen. Det enda som nu märks av är att inte alla tv-kanaler fungerar. Men det gör inte så mycket eftersom jag tänker ställa till med en riktig storstädning här hemma.
Så länge regnet bara öser ner idag så är det helt okej för min del, men sen vill jag ha solen tillbaka igen.
pisanggoreng
16-07-2005, 16:01
Trevlig krukhylla du har!
CITAT (pisanggoreng @ 16-07-2005, 17:01) Trevlig krukhylla du har!  Tackar
Björken
17-07-2005, 18:13
Hurra så kom äntligen regnet till oss i Glasriket också. Nog för att jag älskar solen på alla sätt men det måste ju regna lite ibland också och nu har vi fått 20 -25 mm i varje fall under dagen.
Okej... nu får det räcka! 7e dagen det regnar... runt ca 10-15mm per dag och från i natt tills aldeles nyss ca 40mm.
Nu vill jag sola!
wolkenkrabber
22-07-2005, 13:06
CITAT (yenny @ 22-07-2005, 13:57) Okej... nu får det räcka! 7e dagen det regnar... runt ca 10-15mm per dag och från i natt tills aldeles nyss ca 40mm.
Nu vill jag sola! ta på dig täckjackan och kom till östersund om du vill sola, här skiner solen för fullt
CITAT (wolkenkrabber @ 22-07-2005, 14:06) CITAT (yenny @ 22-07-2005, 13:57) Okej... nu får det räcka! 7e dagen det regnar... runt ca 10-15mm per dag och från i natt tills aldeles nyss ca 40mm.
Nu vill jag sola! ta på dig täckjackan och kom till östersund om du vill sola, här skiner solen för fullt  Va fuskigt  kan du inte be solen skina lite över stockholm också?
wolkenkrabber
22-07-2005, 13:09
CITAT (yenny @ 22-07-2005, 14:08) CITAT (wolkenkrabber @ 22-07-2005, 14:06) CITAT (yenny @ 22-07-2005, 13:57) Okej... nu får det räcka! 7e dagen det regnar... runt ca 10-15mm per dag och från i natt tills aldeles nyss ca 40mm.
Nu vill jag sola! ta på dig täckjackan och kom till östersund om du vill sola, här skiner solen för fullt  Va fuskigt  kan du inte be solen skina lite över stockholm också? om du köper en flygbiljet till stockhlm åt mig kan jag försöka
CITAT (wolkenkrabber @ 22-07-2005, 14:09) CITAT (yenny @ 22-07-2005, 14:08) CITAT (wolkenkrabber @ 22-07-2005, 14:06) CITAT (yenny @ 22-07-2005, 13:57) Okej... nu får det räcka! 7e dagen det regnar... runt ca 10-15mm per dag och från i natt tills aldeles nyss ca 40mm.
Nu vill jag sola! ta på dig täckjackan och kom till östersund om du vill sola, här skiner solen för fullt  Va fuskigt  kan du inte be solen skina lite över stockholm också? om du köper en flygbiljet till stockhlm åt mig kan jag försöka  Tja... hade jag haft lite mer pengat så  ... men just nu så räcker det nog nätt o jämt till en liter mjölk
Caprice
22-07-2005, 14:06
Det verkligen öser ner just nu över Stockholm...
Och det ska fortsätta vara såhär i ungefär en vecka till sägs det....
CITAT (Caprice @ 22-07-2005, 15:06) Det verkligen öser ner just nu över Stockholm...
Och det ska fortsätta vara såhär i ungefär en vecka till sägs det.... Nej är det sant  jag har alltså lyckats välja semester på rätt (läs fel) veckor igen!!!
Caprice
22-07-2005, 14:26
Torsdag i nästa vecka ska det bli fint igen, och framöver...
CITAT (Caprice @ 22-07-2005, 15:26) Torsdag i nästa vecka ska det bli fint igen, och framöver...  Då håller jag tummarna för det... för jag har lite till efter det!
ninnisky
22-07-2005, 14:55
hos mig i Götet har det regnat varje dag denna veckan  idag är första dagen utan  men för säkerthets skull så har det tornat upp några mörka moln i horisonten .... vem vet, det kanske blir som vanligt i alla fall till kvällen.
Inga från Närke
24-07-2005, 11:49
Nu är jag snart trött på detta väder. Det har regnat nu snart i en vecka. Igår var det lite uppehåll men idag precis när jag skulle gå ut och plocka mina regnblöta hallon efter flera dagars regn så öppnade sig himlen igen. Har jättemycket hallon som jag skulle plocka och frysa in och även ge min mamma men nu går det nog bra att göra saft av det tyvärr. Vi har även börjat vår semester från nu och 4 veckor framåt, jag hoppas att några dagar blir fina i alla fall. Fördelen är att man kanske gör lite nytta inomhus med samtidigt blir man så ledsen för allt detta som kommer ner. Behövde också rensa m.m. utomhus för det växer ju hur mycket som helst när det får vatten + att det ruttnar + slår ner alla höga växer som då måste bindas upp.   När ska regnet sluta
Jag sa juh att ni inte skulle gnälla om det vackra vädret, nu får vi säkert dras med skitvädret tills snön kommer.  Om inte annat så får man väl skylla på alla fruntimmren, det har juh vart fruntimmersveckan nu, så hav förhoppning om framtiden
Inga från Närke
25-07-2005, 07:24
Det blev lite uppehåll ändå på eftermiddagen och kvällen. Var ute och plockade 4,5 liter hallon. Fick nog kasta 1 liter som var ruttna p.g.a av allt detta regnet.
*Felix matte*
26-07-2005, 19:52
I morse när väskorna var packade och vi startade färden till Landvetter för vidare hemfärd...ja vad tror ni... jo då sken solen på morgonen för första gång på en hel vecka  ... ja den visade sig faktiskt också en stund i torsdags... då åt vi grillmiddag ute på altanen
Jag hade tur igår (måndags) vi åkte till kolmården och åkte faktiskt rakt in i solen, det var skönt med lite sol igen Idag har det dock regnat igen...
Nu verkar det hålla sej till varannandags väder nu... igår var det fint och soligt här.... idag regn igen... tur man har lite semester kvar så kanske det hinns med lite sol till.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|